Hlavní obsah

BMW modernizovalo řadu 1, má nová zadní světla i dvojici tříválců

Automobilka BMW modernizovala řadu 1. Nejvýraznější, okamžitě viditelnou změnou jsou nová zadní světla, decentní cizelace se pochopitelně dotkla i přední masky. Tou největší novinkou je ale masivní nasazení tříválcových pohonných jednotek.

BMW modernizovalo řadu 1, má nová zadní světla i dvojici tříválců

Vpředu u modernější „jedničky” najdete nižší světlomety, nově pojaté ledvinky na typické „bavorácké” masce chladiče a větší nasávací otvory v přídi. Světlomety jsou nyní standardně vybaveny LED světly pro denní svícení, za příplatek dostanete světlomety svítící výhradně pomocí diod emitujících světlo.

Výrazně odlišná jsou zadní světla ve tvaru L. Také zde se objevuje LED technologie. V nabídce bude - stejně jako dosud - třídveřová a pětidveřová verze.

BMW řady 1 (2015, facelift)

Foto: BMW

Uvnitř vozu najdete kvalitnější ovladače audiosystému a klimatizace s pochromovanou povrchovou úpravou a leskle černými povrchy.

Standardní výbava nyní obsahuje automatickou klimatizaci, dešťový senzor, rádio BMW Professional a ovládací systém iDrive s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 6,5 palce.

Základem jsou tříválce, nabídka motorizací je i tak výborná

Premiérové nasazení tříválců v nové řadě 1 může v mnoha lidech vyvolat nepříjemné pocity, pravdou ovšem je, že nabídka motorizací je i tak výborná.

Vždyť kromě dvou tříválců tu máte i vrcholné provedení M135i. To má zážehový řadový šestiválec s výkonem zvýšeným o 5 kW na 240 kW, nebo-li hezky postaru 326 k. V nabídce sice zůstaly čtyřválcové motory, část z nich ale byla nahrazena agregáty, kterým mezigeneračně jeden válec chybí.

BMW řady 1 (2015, facelift)

Foto: BMW

Protipólem je pak verze 116i. Ta svým majitelům nabízí 80 kW (109 k) při 6000 otáčkách, točivý moment vrcholí při 180 Nm (a 1250 otáčkách). Motor se zdvihovým objemem 1499 ccm zvládne ve verzi se třemi dveřmi zrychlit z klidu na 100 km/h za 10,9 sekundy a rozjede se až na 195 km/h. To vše při kombinované spotřebě paliva 5,4 l/100 km.

Dále budou v nabídce čtyřválcové benzínové motorizace o výkonu 100 kW/136 k (118i), 130 kW/177 k v případě verze 120i a 160 kW/218 koní u BMW 125i.

Dieselové agregáty jsou celkem čtyři, jediný je tříválec, všechny ostatní mají o jeden válec navíc. Začínáme na 116d (85 kW/116 k), dále je zde 118d (110 kW/150 k), 120d (140 kW/190 k) a konečně 125d (165 kW/224 k).

„Inonovaný model BMW řady 1 bude uveden na český trh 28. března, ceny budou známé v první polovině února. Očekáváme, že nejžádanějšími motorizacemi u tohoto modelu budou 116d a 118i,” uvedla pro Novinky.cz tisková mluvčí českého zastoupení BMW Veronika Jakubcová.

BMW M135i (2012)

Foto: BMW

BMW řady 1 (2015, facelift)

Foto: BMW

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků