Článek
Společný projekt BMW Group a PSA Peugeot Citroën zahájily před dvěma roky a v minulých dnech představily první plody své práce. Nové zážehové čtyřválcové motory budou dodávány pod kapoty vozů Peugeot, Citroën a budoucích modelů MINI. Automobilky předpokládají, že roční produkce těchto agregátů by měla dosahovat jednoho miliónů kusů ročně.
Představenými agregáty jsou nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW a motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW.
Technika použitá v motorech
- rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
- olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
- pohon příslušenství jednoduchým řemenem
- hlava válců odlévaná metodou "ztracené formy"
Zlepšení
- přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu
- turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí
- odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí