Hlavní obsah
La Bodeguita Del Medio slavil ve velkém stylu Foto: Petr Mráček

Benzínové motory se štítkem BMW/PSA

Spolupráce světových automobilek v technickém vývoji není ničím novým. Naopak, v posledních letech nabírá stále větších rozměrů. Stačí zmínit například spolupráci koncernu Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën na vývoji motorů. Z podobné spolupráce PSA tentokrát s BMW Group vzešly dva nové benzínové čtyřválce.

La Bodeguita Del Medio slavil ve velkém stylu Foto: Petr Mráček
Benzínové motory se štítkem BMW/PSA

Společný projekt BMW Group a PSA Peugeot Citroën zahájily před dvěma roky a v minulých dnech představily první plody své práce. Nové zážehové čtyřválcové motory budou dodávány pod kapoty vozů Peugeot, Citroën a budoucích modelů MINI. Automobilky předpokládají, že roční produkce těchto agregátů by měla dosahovat jednoho miliónů kusů ročně.

Představenými agregáty jsou nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW a motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW.

Technika použitá v motorech
  • rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
  • olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
  • pohon příslušenství jednoduchým řemenem
  • hlava válců odlévaná metodou "ztracené formy"
Zlepšení
  • přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu
  • turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí
  • odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků