Hlavní obsah

Auto z Kolína bude stát 7500 až 8000 eur

Právo, Jaroslav Šimek, Martin Procházka (Paříž)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PAŘÍŽ

Na nový model Citroën C1, který by se měl vyrábět v kolínském závodě automobilky TCPA, společný podnik Toyoty, Citroënu a Peugeotu, se redaktoři deníku Právo na mezinárodní autosalónu v Paříži zeptali generálního ředitele Citroënu pana Claude Satineta.

Foto: MHF F.L.Věka (archiv)

Houslista Roman Patočka a klavírista Adam Skoumal svým uměním nadchli příznivce MHF F. L. Věka.

Článek

Kdy uvidíme v běžném provozu auta z Kolína?

Zatím to nelze přesně říci, ale předpokládám, že to bude v polovině příštího roku mezi květnem až srpnem.

Budou již hotové vozy Peugeotu, Citroënu a Toyoty vystaveny na autosalónu v Ženevě v březnu 2005?

Možné to je, většinou se to tak u vozů, které budou uvedeny na trh ještě v tom roce, dělá. Závisí však na dohodě s našimi partnery z Peugeotu a Toyoty.

Jaký bude mít kolínský automobil od Citroënu název?

Bude sledovat naši současnou řadu, takže se bude jmenovat C1.

V Kolíně v současné době probíhá zkušební výroba. Mělo být vyrobeno několik aut a ta pak sešrotována. Je to pravda?

Těžko odpovědět, nejsme totiž odpovědni za výrobu v továrně, je to věc automobilky TPCA.

Jaký bude podíl Citroënu na celkové výrobě továrny? Stále platí, že se naše automobilka na celkové produkci bude podílet z jedné třetiny.

Vyrobíme tam tedy 100 000 vozů ročně.

Co bude mít nové auto příbuzného s automobily vystavenými na pařížském autosalónu?

Bude se jednat o opravdu malé auto a na takto malém autě se jen těžko aplikuje velmi originální design. C1 však bude zapadat do naší modelové řady a bude mít podobné výrobní znaky. S jinými modely Citroën třeba čelní masku, která bude podobná tvářím ostatních citroënů. Snažili jsme se, aby bylo auto na esteticky dobré úrovni, ale nelze očekávat žádné módní výstřelky.

Jaká bude prodejní cena auta?

Cena se bude pohybovat mezi 7500 až 8000 euro. (Pozn. redakce při současném kursu 236 250 až 252 000 Kč)

Jaké jsou podle vás hlavní přednosti malého vozy z Kolína?

Hlavní předností je podle mého názoru prodejní cena. Podařilo se nám sestrojit vůz, který výbavou a technologií odpovídá úrovni běžné na západních trzích. Bude to dobře vybavené auto za dobrou cenu.

Jaká bude bezpečnostní výbava vozu?

Jedná se o moderní vůz, takže bude vybaven airbagy, ABS i dalšími bezpečnostními prvky. V žádném případě se nejedná o návrat k okleštěnému vozu, bude to současný moderní vůz.

Budou se v Kolíně vyrábět pouze vozy třídveřové, nebo i pětidveřové?

Vyrábět se budou obě verze.

Generální ředitel automobilky TPCA v Kolíně Masatake Enomoto uvedl, že výroba aut začne již v prvním čtvrtletí příštího roku. Proč je tedy v běžném provozu uvidíme až začátkem druhého pololetí?

Výroba může začít dříve, ale bude se jednat jen o velmi malé série.

Vstoupí všechna tři auta na trh ve stejný okamžik?

Na to je dnes ještě těžké odpovědět. Každý výrobce bude mít ve stejné době vůz k dispozici k uvedení na trh. Výstavní premiéra, pokud se uskuteční na ženevském autosalónu, proběhne u všech tří automobilek najednou.

Reklama

Související témata:

Související články

Hrubá stavba kolínské automobilky dokončena

Společnosti PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation v pondělí dokončily hrubou stavbu svého společného závodu na výrobu zcela nové třídy osobních...

Výběr článků

Načítám