Hlavní obsah
Dvanáctiválec s logem AMG - to už je asi historie Foto: Mercedes-Benz

Divize AMG, která dělá sportovní verze pro Mercedes-Benz, už asi nikdy neupraví pro své potřeby dvanáctiválec. Tobias Moers, vedoucí sekce Mercedes-AMG, to vyloučil, i když zopakoval, že samotný Mercedes možná s dvanáctiválcem neskončí.

Dvanáctiválec s logem AMG - to už je asi historie Foto: Mercedes-Benz
AMG se vzdalo dvanáctiválců

V rozhovoru, který dal Tobias Moers pro server Autoblog, zcela jednoznačně obhájil odmítnutí dvanáctiválců. Jde vlastně o velmi logické odůvodnění – stačí srovnat dvojitě přeplňovaný osmiválec z AMG GT 63 S, který má 630 koní, a dvanáctiválec s turbodmychadlem S65 AMG. Ten nabízí „jen“ 621 koní. Samozřejmě má asi o pětinu vyšší točivý moment, jenže to lze zase srovnat s tím, že osmiválec má o čtyři válce a adekvátní hmotu na ose vozu méně. Navíc je motor kratší, takže se snáze do vozu umístí a vyváží se zatížení náprav.

Dalším logickým argumentem je to, že osmiválec je nabízen ve více řadách, takže vychází na mnohem lepší peníze než dvanáctiválec, který se používá jen okrajově.

Moers ale upozornil, že Mercedes jako takový může dvanáctiválce dále nabízet. Pravděpodobně tak stále bude činit v nejvyšší třídě luxusních sedanů (řada S a Maybach), kde zákazníci prostě dvanáctiválce požadují.

Z kupé čtyřdveřový sedan? Zákazníci chtěli model GT, ale prostě víc praktický

Foto: Mercedes-Benz

Zajímavý byl rozhovor i dále. Šéf divize také osvětlil, proč značka udělala čtyřdveřovou verzi modelu GT. Zákazníci značky jsou totiž velmi praktičtí a chtěli mít super zážitky z jízdy, ale právě s více akcentovanou praktickou stránkou věci. Jenže čtyři dveře znamenají mnohem větší hmotnost auta, než je tomu u kupé. A tak hned od začátku nastartoval model s extrémně výkonnou verzí GT R a pohonem všech kol, který dokáže tak vysokou hmotnost lépe krotit.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků