Hlavní obsah

Test Subaru Justy: Falešné Subaru

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Subaru má pohon všech kol. Subaru má motor typu boxer. Tak se japonský výrobce prezentoval v Evropě. Jenže Subaru Justy je předokolka a má litrový tříválec. Navíc je to převlečené Daihatsu Sirion. Dalo by se říct "falešné Subaru".

Článek

Subaru Justy určitě není tím typem auta, který by sbíral ocenění za atraktivní zevnějšek. Tady je totiž o vnitřní prostor a ten je využit velmi dobře. Počínaje nastupováním široce otevíratelnými dveřmi a konče prostorem pro posádku. Nejenom v oblasti hlavy (který každý vzhledem k výšce vozu očekává), leč i v poděleném a příčném směru.

Místa je poměrně dost i vzadu, takže do tohoto auta není problém usadit čtyři urostlé cestující.

Pro zavazadla zbývá dostatečných 225 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel (v poměru 60:40) vzroste objem na slušných 630 litrů. Na tak malé auto jsou to výtečné hodnoty.

Uvnitř je jasně vidět, na kterých položkách se šetřilo a některé plasty vypadají vskutku odpudivě. Dílenské zpracování ale není špatné.

:. Grafika budíků je dost jednoduchá. Foto: Jindra Krupičková

Litrový tříválec od Toyoty

Litrový tříválec najdeme i v trojici malých aut vyráběných v Kolíně a původem pochází od Toyoty. Pocitově to samozřejmě není žádný „rychlík“. Nicméně vzhledem k rozměrům a hmotnosti vozu a charakteristice motoru, umí Justy docela solidně zrychlovat a pohybovat se svižně v městském provozu i mimo něj.

Motor se rád nechává vytočit, musíte mu ale odpustit dunivý hluk, který se úměrně zvyšuje s přibývajícími otáčkami. Pokud nepojedete s plným kufrem a se čtyřmi pasažéry, nemá Justy problém ani na dálnicích a stotčicítkou lze uhánět i v táhlých stoupáních. Jeho pravé teritorium je ale město a přilehlé okolí.

Spotřeba silně závisí na jízdním stylu, při klidné jízdě se dá v kombinovaném provozu jezdit lehce nad pět litrů paliva, ve městě si pak Justy řekne zhruba o šest litrů.

Pětistupňová manuální převodovka je poměrně přesná a vhodně zpřevodovaná – první dva stupně jsou krátké, poslední pátý naopak dlouhý. Brzdy odvádějí svou práci optimálním způsobem a dobře se i dávkují.

:. Subaru Justy - malé auto s velkým vnitřním prostorem. Foto: Jindra Krupičková

Řízení je lehké, přiměřeně přesné a má zpětnou vazbou, kterou od městského auta očekáváte (tedy nijakou). Manévrování s autem je snadné a díky dobrému výhledu i malé délce (3,6 metru) je parkování hračka i v zaplněných městských centrech.

Podvozek není stavěn na rychlou jízdu, je na poměry dané třídy ale dostatečné komfortní a menší nerovnosti pohlcuje „bez mrknutí oka“. Náklony jsou i v rychleji projížděných zatáčkách přijatelné, Justy má čitelný, přirozeně nedotáčivý podvozek.

Bohatá základní výbava

Subaru Justy není ničím výjimečné, v ničem vás nezklame, ale zároveň v ničem neexceluje. V Česku se prodává ve dvou výbavách a s jedním motorem. Cena začíná na bezmála 270 tisících korunách. Z tuto částku ale dostanete v podstatě plnou výbavu. Bohatá základní výbava mimo jiné zahrnuje čelní a boční airbagy, manuální klimatizaci, ABS, CD přehrávač se 4 reproduktory, centrální zamykání nebo elektricky ovládaná přední okna.

:. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný. Foto: Jindra Krupičková

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:998 ccm, tříválec, zážehový
Max. výkon:51 kW (68 k) při 6600 ot./min.
Max. točivý moment:94 Nm při 3600 ot./min.
0 - 100 km/h:13,9 s
Nejvyšší rychlost:160 km/h
Kombinovaná spotřeba:5,0 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:965 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:269 800 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Subaru B9 Tribeca: zaoceánský parník

Na Subaru B9 Tribeca jsme se těšili. Tohle auto konečně není polovičatým řešením mezi SUV a kombi, takže by svým super pohonem všech kol mohlo být velmi...

Test Subaru Forestera 2.0 LPG: nestárne

Tohle auto prostě nestárne. Ono se staré už narodilo a od té doby je stejné. Vzhled už v době uvedení na trh byl poněkud hranatější a krabicovitější...

Test Subaru Impreza 2.0 R Sport: nová doba

Je to Impreza nebo není? Líbí se vám nebo ne? Chtěli byste jí mít doma? Stýská se vám po té minulé? To všechno si musíte rozhodnout sami. My říkáme, že přišla...

Výběr článků

Načítám