Hlavní obsah

Test Harley-Davidsonu CVO Street Glide: extravagance a pohodlí

Novinky, Petr Kološ

Až vám přestanou stačit modely z běžné nabídky Harley-Davidsonu (H-D), existuje záchrana v podobě firemního „tuningu“. Ten, kdo má na motorce H-D ještě písmena CVO (Custom Vehicle Operations), chce spolu se stříbrným orlem na nádrži vykřičet: „Já na to mám!“

Harley-Davidson CVO Street Glide

 
Článek

Extravagantní lak, blyštivý chrom na motoru i velkých kolech (vpředu 19 vzadu 18 palců) a v neposlední řadě audioaparatura s osmi reproduktory o výkonu 400 wattů. Jde tu o něco jiného než o demonstraci úspěchu, díky kterému máte na motorku za 840 000 Kč?

Foto: Petr Kološ

Harley-Davidson CVO Street Glide

Nechci naznačit, že by Street Glide CVO byla předražená. Naopak. Kdybyste si chtěli prvky doplňkové výbavy nakupovat jednotlivě, tak jako je to možné v případě každé motorky H-D, vyšly by vás mnohem dráž. Jde tedy o svým způsobem výhodnou nabídku. Něco jako množstevní sleva.

A hlavně – pokud byste chtěli stroj nechat upravit na zakázku jinde, není vůbec jisté, že by konečný výsledek byl impozantní tak, jako když mašinu promění přímo její tvůrci v americkém Milwaukee.

Foto: Petr Kološ

Harley-Davidson CVO Street Glide

Jakkoliv bohatě čalouněné a od pohledu pohodlné sedlo jezdce láká, vyrazit na vyjížďku s takovým kolosem chce rozhodně odvahu. Dodat si ji můžete třeba oblíbenou písni z iPodu. Jeho připojení k aparatuře je samozřejmostí.

Ale až zahřmí dvouválcová osmnáctistovka, možná ve vás znova bude malá dušička: „Zvládnu se rozjet s motorkou o váze skoro 390 kg? A co hůř, jak po jízdě zastavit a hlavně - kde zaparkovat?“ Zpátečku nehledejte. A o stání jinde, než na rovinatém a zpevněném povrchu neuvažujte. Street Glide vám upadne jen jednou...

Maximální komfort

S ohledem na rozložité rozměry překvapí, jak samozřejmé ovládání motocyklu je. Stačí překonat krizovou rychlost chůze, a Street Glide je vaše. V městských kolonách pochopitelně tento typ stroje příliš neoceníte – i kvůli teplu, které produkuje dvouválcový agregát – ale přiznám, že zatáčí a brzdí lépe, než jsem čekal.

Maximální komfort jízdy je zajištěný nejen díky ohromnému motoru, kterému by stačila snad třetina z dodávané šestistupňové převodovky. Potěší i vyhřívané rukojeti nebo tempomat. Očekávání naopak zůstala nenaplněná, pokud jde o ochranu před větrem ve vysokých rychlostech.

Foto: Petr Kološ

Harley-Davidson CVO Street Glide

Pokud míníte dodržovat původní účel stroje, tedy exhibiční nebo „kochací“ jízdy krajinou, počítejte nejen s obrovským zájmem všech, které budete za exkluzivního dunění a velmi příjemných mechanických zvuků poctivého amerického železa míjet, ale i se spotřebou kolem sedmi litrů.

Ve chvíli, kdy rozhodnete publiku (nebo spolujezdkyni) předvést něco z dynamických schopností stroje, počítejte s tím, že nemá nejmenší ostych vypít každých sto kilometrů z nádrže 10 litrů benzínu.

Foto: Petr Kološ

Harley-Davidson CVO Street Glide

Malý dojezd, nepřesné zobrazení

Při rychlejším tempu se proto obzvlášť obezřetně vyplatí kontrolovat ukazatel stavu paliva. Je vlevo na nádrži, a tedy zcela mimo zorné pole řidiče. Navíc za slunečného dne jeho diodové pojetí není příliš přehledné. A je velmi dobré vědět, že při dynamickém jízdním režimu může tento americký obr zůstat se suchou nádrží u krajnice už po pouhých dvou stech kilometrech od pumpy.

Říká se, že motorky jsou hlavně o svobodě.  Zároveň jsou bezpochyby také o (větší či menší) exhibici. Harley-Davidson CVO Street Glide si některými svými vlastnostmi klidně ukrojí ze zmíněné volnosti a svobody (omezení při pohybu ve městě, při parkování), aby to nahradil ukrutnou porcí exhibice. Pokud chcete opravdu vyčnívat, tohle se zdá jako náramně vhodná cesta.

Foto: Petr Kološ

Harley-Davidson CVO Street Glide

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1802 ccm, V2, čtyřtakt, chlazený vzduchem
Max. výkon:výrobce neudává
Max. točivý moment:156 Nm
0 - 100 km/h:výrobce neudává
Kapacita nádrže:22,7 l
Hmotnost:389 kg
Pohon:řetězem
Cena:840 000 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám