Hlavní obsah

A-sloupek možná přestane zaclánět. Díky kamerám

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Díky flexibilním displejům ve sloupcích mezi čelním sklem a bočními okny ukazuje Continental možnost zbavit se mrtvého úhlu ve výhledu šikmo vpřed. Kdy, a zda vůbec toto řešení potkáme na silnici, je však otázkou.

Foto: Continental 2x

Virtuální A-sloupek

Článek

Nejedno moderní, ale i starší auto staví řidiči do výhledu ohromně tlusté sloupky vedle čelního skla. Nejsou tlusté samy od sebe - musí být pevné pro případ, že by se auto převrátilo na střechu, a také se do nich musí vejít airbagy.

Jenže v honu za co nejlepší pasivní bezpečností trpí bezpečnost aktivní, která pomůže nehodě předejít - zhoršuje se výhled z vozidla. Jednu z možností, jak s tímto bojovat, představuje gumárenský a technologický gigant Continental - do sloupků integrovala flexibilní OLED displeje.

Tyto displeje zobrazují výstup kamer, které snímají oblast zakrytou sloupkem. Zároveň systém snímá pozici očí řidiče kamerou u přístrojového štítu. Podle toho upravuje, co je na displejích zobrazeno, a tvoří reálnou perspektivu - jako by bylo čelní sklo s bočním oknem spojené.

Foto: Continental

Virtuální A-sloupek

Podle tiskové zprávy je takto zvýšena bezpečnost zejména cyklistů a chodců, ovšem leckterý sloupek je dost tlustý na to, aby se za něj schovalo i normální auto.

Na světě je zatím „jen” technologie, nikoliv hotový prvek výbavy některého sériového auta. Kdy začnou automobilky něco takového nabízet, a jestli se tak vůbec stane, zatím známo není.

Reklama

Výběr článků

Načítám