Nejedno moderní, ale i starší auto staví řidiči do výhledu ohromně tlusté sloupky vedle čelního skla. Nejsou tlusté samy od sebe - musí být pevné pro případ, že by se auto převrátilo na střechu, a také se do nich musí vejít airbagy.

Jenže v honu za co nejlepší pasivní bezpečností trpí bezpečnost aktivní, která pomůže nehodě předejít - zhoršuje se výhled z vozidla. Jednu z možností, jak s tímto bojovat, představuje gumárenský a technologický gigant Continental - do sloupků integrovala flexibilní OLED displeje.

Tyto displeje zobrazují výstup kamer, které snímají oblast zakrytou sloupkem. Zároveň systém snímá pozici očí řidiče kamerou u přístrojového štítu. Podle toho upravuje, co je na displejích zobrazeno, a tvoří reálnou perspektivu - jako by bylo čelní sklo s bočním oknem spojené.

Virtuální A-sloupek

Kamera u přístrojového štítu sleduje pozici očí a podle toho systém upravuje, co je zobrazeno na displeji.

Podle tiskové zprávy je takto zvýšena bezpečnost zejména cyklistů a chodců, ovšem leckterý sloupek je dost tlustý na to, aby se za něj schovalo i normální auto.

Na světě je zatím „jen” technologie, nikoliv hotový prvek výbavy některého sériového auta. Kdy začnou automobilky něco takového nabízet, a jestli se tak vůbec stane, zatím známo není.