Auto, které si můžete do detailu prohlédnout na fotkách, se jmenovalo Mercury Eight Coupé, když v roce 1949 vyjelo z fabriky. Pod kapotou byl 4,2l osmiválec s plochými hlavami válců a postranními ventily. Na kapotě je ještě původní značka vidět.

Jeho majitel ale pověřil americkou firmu Icon - světoznámou, pokud vás zajímají renovace s úpravami, tj. tzv. restomody - stvořením elektrického ratrodu. Výsledek dostal jméno Derelict, což znamená „zpustlý”.

Icon Derelict

Lavice i volant jsou původní a zrenovované.

A zpustlý vůz zvenčí skutečně je, ale jen zvenčí a na pohled. Šasi je kompletně zrenovované, všechna čtyři kola mají nezávislé zavěšení, a přenosové ústrojí, jak stojí i výše, je elektrické.

Baterie mají kapacitu 85 kWh a dva motory přenášejí na zadní kola ekvivalent 405 koní a 637 N.m. Plné dobití baterie trvá prý 90 minut a vůz pak ujede až 320 km.

Aby byla aura historického vozu zachována, nastěhovala se pod kapotu speciální hliníková konstrukce, připomínající svým tvarem osmiválec. Nepálí se tu však benzín, je tu řídící elektronika a část bateriových článků. Zbytek je rozmístěn po autě tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti.

Icon Derelict

Tohle není V8, nýbrž hromada baterií.

Na vlastní oči si Icon Derelict mohou prohlédnout návštěvníci lasvegaské SEMA Show, která probíhá od 30. 10. do 2. 11. Pak vůz pravděpodobně zamíří do garáže majitele, dlouholetého zákazníka firmy Icon. Kolik za tento restomod zaplatil, není známo.