Článek
Tedy ona je to oslava hlavně stého výročí založení karosárny Zagato, jenže Aston Martin v tom nesmí chybět, když je jejich partnerství tak těsné. A tak vznikl projekt s názvem Aston Martin DBZ Centenary Collection, ve kterém vzniknou hned dva speciální vozy: DB4 GT Zagato Continuation a DBS GT Zagato.
Ten první bude závodní speciál, který se nedočká silniční homologace. Jde vlastně původní Aston Martin DB4 GT Zagato, jenže v moderním technologickém rozpoložení. Stejně jako u originálu, bude základem trubkový rám, na který se budou připevňovat hliníkové díly. Jenže ty nebude vyřezávat ručně člověk, nebude je vyklepávat a válcovat. Přesný laserový řezač a supermoderní válcovací stolice se postarají o to, aby každý spára byla naprosto přesná. Samozřejmě že pak vezme do péče tenhle díl člověk a sesadí ho, aby byl opravdu na svém místě tak, jak má. 3D scan pak bude kontrolovat, jestli je vše v pořádku.
Pod kapotou bude řadový šestiválec, jehož konstrukci vytvořil kdysi geniální polský automobilový inženýr Tadek Marek. Opět ale nepůjde o ruční práci, ale agregát se dvěma zapalovacími svíčkami na válec s výkonem 380 koní získá technologicky nejpreciznější možné obrobení. Ve voze pak bude tradiční čtyřstupňová převodovka a samosvorný diferenciál.
Co bude DBS GT Zagato? O tom se značka zatím nezmiňuje. Ale prý se má jednat o nějaký supervůz, který vytáhne zase do výšin kopcovitou střechu nad hlavami cestujících, což bylo kdysi docela dobré poznávací znamení právě karosárny Zagato.