Peter Pyros, senior z ohijského Clevelandu, se chtěl projet ve svém Cadillacu XLR. Nejezdí s ním často, ale blíží se zima a zasloužil by projet, myslel si. A tak šel v poslední srpnový den do garáže, aby ho nastartoval.

Pak se chtěl vrátit do domu a převléknout, než vyrazí. Takže si samozřejmě nevzal telefon a o svém záměru nikomu neřekl. Proč taky, když šel jen nastartovat a za minutku měl být zpátky.

Jenže motor nenaskočil – baterie byla vybitá. A protože XLR nemá standardní, mechanickou kliku dveří, nýbrž tlačítko, které potřebuje elektřinu, aby otevřelo dveře, Pyros byl v autě uvězněn. Trvalo prý více než 13 hodin, než jeho volání o pomoc uslyšel soused.

Ovšem zůstal uvězněn jen proto, že své auto dostatečně neznal. Nevěděl tedy, že mezi sedačkou a prahem je táhlo, které dveře otvírá manuálně. V uživatelské příručce to je popsáno, jenže tu Pyros v autě neměl.

Cadillac XLR

V Cadillacu XLR slouží standardně k otevření dveří malé tlačítko u madla. Když je vybitá baterie, musíte použít táhlo u prahu (tam, kde bývá např. táhlo pro otevření kufru či víčka hrdla nádrže).

Podle videa novin Washington Post táhlo nenašel. Vysvobodili ho až přivolaní hasiči, kterým otevřel kapotu, aby mohli k vozu připojit jinou baterii. Pak už tlačítko k otevření dveří normálně fungovalo.

Táhlo pro nouzové otevření není schované, přesto se Pyros chce soudit

Manuální odjištění dveří je ve voze právě pro takovéhle případy, kdy pro vybitou baterii nejdou dveře otevřít standardním způsobem. Výrobce – koncern General Motors – si je vědom, že elektrické součástky mohou selhat a že kdyby v autě žádná pojistka nebyla, bylo by jen otázkou času, kdy by je někdo hnal k soudu.

Táhlo není nijak zvlášť schované, jen prostě není na očích – pochopitelně, když se dveře mají standardně otvírat tlačítkem. Pyros se přesto chce soudit. „Jsou to dva řádky někde uprostřed příručky. (Způsob nouzového otvírání dveří) není nabíledni pro lidi, kteří vůz vlastní, není nabíledni ani v manuálu,” říká ve videu jeho právník.

Není pochyb, že si Pyros prošel peklem; údajně bylo v autě nesnesitelné vedro a několikrát omdlel. Dokonce napsal dopis na rozloučenou, protože byl přesvědčen, že v autě dojde záhuby. Nakolik je odpovědný výrobce auta, je ale přinejmenším sporné.