Hlavní obsah

Porsche zesměšnilo absolutní rekord Nordschleife. Je rychlejší téměř o minutu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Pětatřicet let se nikdo nedokázal ani přiblížit rekordu Severní smyčky Nürburgringu 6:11,13, zajetému Stefanem Bellofem na Porsche 956C. Dnes ho smazalo Porsche 919 Hybrid Evo, řízené Timem Bernhardem, s časem 5:19,545. A údajně je možný i čas pod pět minut.

BEZ KOMENTÁŘE: Porsche 919 Hybrid Evo stanovuje rekord NorschleifeVideo: Porsche

 
Článek

Patříte-li k fanouškům Severní smyčky Nürburgringu, nejslavnějšího a nejnáročnějšího závodního okruhu na světě, přezdívaného „Zelené peklo”, jistě víte, že závodník Stefan Bellof drží rekord průjezdu s časem 6:11,13.

Od května 1983, když Bellof v kvalifikaci na vytrvalostní závod 1000 km Nürburgringu tenhle rekord s Porsche 956C zajel, ho pětatřicet let nedokázal nikdo překonat. Tisícikoňový McLaren P1 XP1 LM, jedno z nejmodernějších závodních aut, se k němu nepřiblížil ani na půl minuty.

Dnes už ovšem Bellofův rekord neplatí. Překonán nebyl o dvě desetinky, ale o 52 vteřin, tedy téměř minutu. Porsche 919 Hybrid Evo, řízené Timem Bernhardem, zajelo čas 5:19,545. Tento čas je oficiální, zveřejnilo ho samo Porsche v tiskové zprávě.

Foto: Porsche

Timo Bernhard, čerstvý držitel absolutního rekordu Nordschleife

Takový čas nebyl náhodný. Bernhard dnes zajel čas 5:24,375, ovšem při dalším pokusu se dostal ještě o pět vteřin níže. A není to první rekord tohoto vozu – Neel Jani s ním zajel Spa-Francorchamps za 1:41,77, tedy rychleji než Formule 1 – ta má rekord 1:42,553 z rukou Lewise Hamiltona.

Vidlicový čtyřválec a téměř 1200 koní

Porsche 919 Hybrid Evo je založené na 919 Hybrid, která zvítězila v LeMans v loňském roce. Jenže pro jízdu na Ringu se vývojáři nemuseli držet žádných pravidel, takže dvoulitrový vidlicový čtyřválec byl vyšponován na 720 koní z původních pěti set.

Foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid Evo stanovilo rekord Nordschleife

Zároveň byl zvýšen výkon elektromotoru ze 400 na 440 koní, takže se dohromady dostáváme na hodnotu 1160 koní. Hmotnost auta byla snížena o 39 kg oproti specifikaci pro LeMans na pouhých 849 kilogramů.

Spolu s aktivní aerodynamikou a chytrým vektorováním točivého momentu dokáže 919 Hybrid Evo být děsivě rychlá. Údajně není nedosažitelný čas pod pět minut. Připomínáme, že Nordschleife je dlouhá 20,6 kilometru a je plná zatáček.

Reklama

Výběr článků

Načítám