Každý moderní automobil obsahuje kilogramy plastů. Volvo deklarovalo, že v roce 2025 bude čtvrtina těchto plastů pocházet z recyklovaných zdrojů. Švédská automobilka využití již použitých plastů naznačila speciální verzí Volva XC60.

Jeho středový tunel je vyrobený z recyklovaných vláken a plastů získaných z vyřazených rybářských sítí a námořních lan. Podlahové koberečky jsou utkány z vláken získaných z recyklovaných plastových PET lahví a z recyklované bavlny pocházející z odstřižků při výrobě oděvů. Recyklované plasty byly částečně použily také na sedačkách. A zvuková izolace pod kapotou byla vyrobena ze sedadel starých aut určených k likvidaci.

Volvo zároveň uvedlo, že do konce roku 2019 ze všech svých areálů a akcí odstraní jednorázové plasty.

Volvo není jedinou automobilkou, která hodlá využívat recyklované plasty, jde však o první automobilovou firmu, která veřejně oznámila, jak velké bude množství recyklovaných plastů. Kupříkladu BMW pro model i3 využívá v interiéru recyklovaný polyester a PET lahve (sedačky a přístrojová deska), Ford využívá pro hlukovou izolaci u modelu Focus obnošené džíny.