Pokud v Česku znáte DTest, pak podobnou funkci, akorát v mnohem větším měřítku, zastává v USA spotřebitelská organizace Consumer Reports. Testuje výrobky prodávané na tamním trhu, hodnotí je, známkuje… A protože peněz má přece jen víc než český soukmenovec, tak si může dovolit i provádět opravdu podrobné testy aut.

Vzali si do parády Teslu Model 3 a zjistili, že brzdy jsou na tom opravdu mizerně. Z rychlosti 96 km/h (60 mil/h) zabrzdí auto na dráze 46,33 metru. To je extrémní hodnota, která je dokonce o 2,13 metrů horší, než má gigantický pickup Ford F-150.

Ale tenhle výsledek samozřejmě nemůže být signifikantní a musí být podpořen statistickým měřením. Proto se prováděly testy několikrát. Jednou to bylo 39,62 metru, ale to byl pouze jedno měření, které se už nikdy neopakovalo. Aby byla vyloučena chyba ve výrobním typu, vzal Consumer Reports i druhé auto. Výsledky byly totožné.

„Testy obou aut ukázaly, že tři brzdné dráhy byly výrazně delší než brzdné dráhy, které jsme zaznamenali u jiných vozidel Tesla a dalších vozů této třídy,“ oznámila suše společnost Consumer Reports.

Tesla Model S

Tesla Model S

FOTO: Tesla Motors

Co na to Tesla? „Naše testování ukázalo, že Tesla Model 3 zastaví z 96 km/h na vzdálenosti 40 metrů při použití osmnáctipalcových pneumatik Michelin. Výsledky mohou být ovlivněny faktory, jako jsou povrch vozovky, počasí, teplota pneumatik, teplota brzd a podobně.“

To ale není jediná chyba. Těch bylo v testu nalezeno hned několik. Brzdy samozřejmě „vynikají”, ale také se ukázalo, že na zadních sedadlech je nebývalý hluk od valení kol a že infotaiment, sdružený do ohromného displeje, je natolik složitý, že výrazně odvádí pozornost řidiče od řízení. Přes něj se totiž nastavuje úplně všechno.