Po dálnicích v Dolním Sasku, jedné z německých spolkových zemí, jezdí prototypy Continentalu, v nichž za člověka vůz kompletně ovládá autopilot. Systém nazvaný Cruising Chauffeur je ve fázi vývoje a na dálnicích je testován. Samozřejmě vždy za dohledu inženýra, který sedí za volantem a vůz hlídá.

Nejedná se ale o rozšíření adaptivního tempomatu a aktivního udržování v jízdním pruhu, píše se v tiskové zprávě – do roku 2025 má Continental vyvinout systém autonomní jízdy úrovně 4. Tedy takový, který bude po dálnicích schopen jezdit zcela sám bez spoléhání na řidiče-člověka jako na záchrannou síť, kterému předá řízení, když si nebude vědět rady.

Continental Cruising Chauffeur - testování na dálnici

Continental Cruising Chauffeur – testování na dálnici

FOTO: Continental

Prozatím probíhá testování pouze na dálnicích, ale již probíhají přípravy ke spuštění testování na okresních silnicích. Ty jsou pro autopilota podstatně náročnější. „Na okresních silnicích se naše systémy musí vypořádat s provozem křížícím cestu vozidlu, střídají se různé typy krajnic a po silnici se, stejně jako ve městě, pohybují i chodci a cyklisté,” vysvětluje Ralph Lauxmann z divize podvozků a bezpečnosti.

Cruising Chauffeur má podle Continentalu umět také rozpoznat, zda řidič může v danou chvíli převzít řízení za něj. Prý také vidí mnohem víc, než čeho si dokáže všimnout řidič-člověk, a to tak, že skládá odděleně pořízené snímky a data ze senzorů a kamer.

Tak vytvoří tzv. model prostředí, ve kterém se pak pohybuje. „Díky tomu systém rozpozná protijedoucí vozy a silniční značení i v silném protisvětle nebo se dokáže v mlze zorientovat v úsecích, kde probíhají stavební práce,” píše Continental.