Za první čtvrtletí roku 2018 se podle evropského sdružení výrobců automobilů ACEA prodalo v Německu 17 574 vozidel s elektrifikovaným pohonem, tedy těch plně elektrických i hybridních. Poprvé se tak v prodejích dostalo Německo na první místo před Norsko, které díky svým až dumpingovým pobídkám dlouho vedlo.

Co stojí za touto změnou? Především se konečně ukazují vozy, které mají schopnosti přibližující se těm s klasickým spalovacím motorem. Pak je tu přiblížení cen vozidel se spalovacím a hybridním pohonem. V neposlední řadě je to i kauza Dieselgate, která výrazně poškodila pověst naftových motorů. Jejich prodeje meziročně poklesly o 17 %, zatímco u hybridů se zvedly o 41 % a u elektromobilů o 35 %.

Zajímavý je i pohled na automobilku Tesla na německém trhu. Ta vlastně všechno začala a mezi elektromobily se stala jakousi ikonou. Začala společně s Nissanem Leaf a BMW i3 elektrifikovat dopravu ve městech jako Mnichov. Jenže konkurence nespí a automobilky jako BMW, Mercedes-Benz nebo Audi nyní upravují své výrobní řady tak, aby nabízely více ekologických aut. A tak Tesla je v německých prodejích za rok 2017 jen na 31. místě. Zajímavě to komentoval Juergen Pieper, analytik společnosti Bankhaus Metzler, který řekl: „Zlatý věk Tesly se blíží ke konci. Zanedlouho se stane jen jedním produktem z mnoha.“