Hlavní obsah

Legendární opičák se vrátil, malá Honda má spoustu nové výbavy

Novinky, Petr Kološ

Legendární stroj je zpět. Přestože hraje na nostalgickou notu, nabízí zároveň ryze současné prvky, jakými jsou ABS, LCD displej a osvětlení technologií LED. Bohužel motorce schází automatická převodovka, takže za řídítka proto podle předpisů nebude moci významná část řidičů, kteří mají jen „obyčejné“ oprávnění na auto (skupina B).

Foto: Honda

Honda Monkey (2018)

Článek

Roztomilá, snadno ovladatelná, praktická a robustní – díky těmto vlastnostem se Monkey postupem doby stala legendou. Původně disponovala maličkým motorem o zdvihovém objemu 49 ccm. Vyvinuli ji totiž jako dětskou hračku pro tokijský zábavní park Tama Tech.

Jenže motorka byla tak úspěšná, že se Honda rozhodla homologovat i silniční verzi. V roce 1963 ji začala prodávat i v Americe a v Evropě. O sedm let později napadlo konstruktéry Hondy povýšit skladnost stroje na další úroveň: vymysleli snadno demontovatelnou přední vidlici. I díky tomu se Monkey stala hitem mezi majiteli obytných vozů.

Foto: Honda

Honda Monkey (2018)

Foto: Honda

Honda Monkey (2018)

Model 2018 musel pochopitelně vyjít z původního vzhledu legendy. Zůstala malá a tlustá kola, „opičí“ řídítka, ostře řezaná palivová nádrž i velké měkké sedlo (ve výšce 775mm). Klasický vzhled doplnily současné technologie: kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem, který ukazuje každou ze čtyř zařazených rychlostí. Všechna světla jsou vybavena technologií LED a jednokanálový systém ABS je spojený s jednotkou pro měření setrvačného momentu (IMU), která omezuje „zvedání“ zádi při silném brzdění.

Jednoválec spotřebuje jen 1,5 na sto

Vzduchem chlazený jednoválcový SOHC motor o objemu 125 cm3 je vybavený elektronickým vstřikováním paliva a disponuje výkonem 6,9 kW při 7 000 ot./min. Normovaná spotřeba se má pohybovat kolem pouhého 1,5 litru benzínu na sto kilometrů. Pohotovostní hmotnost stroje je 107 kg.

Foto: Honda

Honda Monkey (2018)

Kromě svého zábavného vzhledu a neobyčejné skladnosti těžila Monkey i ze super snadného ovládání – díky třístupňovému automatu se na ní mohl vozit každý, kdo udržel rovnováhu a přitom zvládnul přidávat plyn. Teď to bude náročnější, protože novinka už má čtyřstupňový manuál.

Cílová skupina kvůli tomu nebude tak široká jako dřív – nejde ani tak o jezdecký um a práci se spojkou, jde o předpisy. Na Monkey bude potřeba oprávnění skupiny A1 – s běžně rozšířeným „béčkem“ můžete jezdit jen a pouze na motorkách s automatem.

Foto: Honda

Honda Monkey

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám