Možná jste zaslechli zvěsti o tom, že nový Focus ST dostane tříválcový motor, podobně jako nová Fiesta ST. Tyto informace publikoval britský Autocar s tím, že tříválec o objemu 1,5 litru měl dávat výkon 275 koní.

Stejný web však nyní píše, že přiostřená verze kompaktu, který se představil v minulých týdnech v Londýně, bude mít čtyřválec 2,3 EcoBoost. Konkrétně to má být upravená verze motoru, který pracuje v dosavadním Focusu RS.

To znamená nárůst objemu – v dnešní době věc nevídaná – oproti dosavadnímu Focusu ST o 0,3 litru. Jeho výkon má být okolo 250 koní, což je další věcí v současnosti nevídanou – litrový výkon není vyšponovaný do výšin, kde nejeden fanoušek pochybuje o dlouhodobé spolehlivosti.

Ford Focus ST III. generace

Dosavadní Ford Focus ST má motor o objemu 2,0 litru.

FOTO: Ford

Právě spolehlivost je dle Autocaru důvodem, proč ST nedostane dříve zmiňovaný tříválec. Ten by totiž byl na hraně svých možností, kdyby měl podávat výkon 183,3 koně na litr. Větší čtyřválec bude svůj plánovaný výkon zhruba 109 koní na litr zvládat podstatně snáz.

Focus ST má být nejsilnějším čistě benzínovým focusem čtvrté generace, oproti dosavadnímu, 1437 kg vážícímu ST má být lehčí o 88 kg a má se ukázat v roce 2019. Verze RS by měla dostat dvoulitrový motor a 48V hybridní systém. Její kombinovaný výkon by měl být 400 koní a přijít má v roce 2020.

Zatím se můžeme podívat na ilustraci nového ST, kterou připravil maďarský designér X-Tomi. Je veskrze střízlivá, skoro by se dala označit za sleeper; oproti skutečné verzi ST Line (na fotografii níže) jsou tu navíc jen prahy a drobně upraven je přední nárazník.

Ford Focus ST Line (2018)

Ford Focus ST Line (2018)

FOTO: Ford