„Běžná” RS4 Avant od Audi má pod kapotou 2,9 V6 o 460 koních a 600 Nm. Po kúře ABT nabízí motor 530 koní a 690 Nm. Čas zrychlení na stovku má nově být 3,8 vteřiny a maximální rychlost je 280 km/h, pravděpodobně elektronicky omezená.

O zvýšení výkonu se postarala dodatečná řídicí jednotka pro motor, nazvaná ABT Engine Control, a rychloprůchozí výfukový systém, který končí čtyřmi karbonovými koncovkami o průměru 102 mm.

ABT Audi RS4-R Avant

Zadní koncovky jsou vpravdě obří.

FOTO: ABT Sportsline

Samozřejmě, RS4-R má i trochu pozměněný vzhled. Oči upoutá zejména nový přední nárazník s větším spodním lízátkem a upravený zadní nárazník s náznakem difuzoru. Za předními koly si všimněte výdechů, které sériová RS4 nemá.

Upravený vůz však má poměrně výrazně rozšířené přední i zadní blatníky, takže tohle klidně můžou být odvětrávací otvory předních podběhů. V nich se totiž ve vyšších rychlostech tvoří přetlak vzduchu, který zvedá příď auta nahoru. To je nežádoucí pro jízdní stabilitu, a proto má řada opravdu rychlých aut právě takovéto výdechy.

ABT Audi RS4-R Avant

Sériová RS4 za předními koly výdechy nemá, ale tyhle nemusí být falešné.

FOTO: ABT Sportsline

Zaujmou také 21” kola s názvem ABT Sport GR, která obouvají pneumatiky 275/25 ZR21. Jak pohodlná bude jízda na českých silnicích, si asi dovedete představit, ovšem v nabídce tunera ABT jistě jsou i menší kola.

V kabině si všimněte zejména lánů karbonu. Je skoro úplně všude, včetně bočnic sedadel. Jestli tímhle obložením byla ušetřena nějaká hmotnost, příp. kolik jí bylo, tuner nezveřejnil. A nutností jsou samozřejmě loga RS4-R, která najdeme i v sedačkách.

ABT Audi RS4-R Avant

Karbon, kam oko dohlédne.

FOTO: ABT Sportsline

Tuningový balíček přijde na 29 900 eur (763 tisíc korun) bez práce na instalaci, kterou si ABT cení na 3200 eur (81 tisíc korun). Kdybyste si chtěli objednat tohle auto celé u ABT, můžete tak učinit za cenu od 113 790 eur, tedy asi 2,89 miliónu korun.