Francouzská značka potřebuje 508 nové generace, aby se mohla na evropském trhu utkat s německými protivníky. Sice tento druh vozidel v prodejích stále klesá, ale to nic nemění na tom, že jde o neustále velkou skupinu zákazníků – především tu firemní. A tu ztratit by znamenalo ztratit i nejjistější peníze.

A tak nový Peugeot 508 bude bojovat například proti Škodě Superb nebo Volkswagenu Passat. Bude potřebovat výrazně zvýšit kvalitu, a hlavně je pokořit v designu. Pravděpodobně tak uvidíme další tah Francouzů směrem k velmi netradičnímu designu, který v německých firmách nemá své místo.

Peugeot Instinct

Design nového vozu má být přelomový a určující směr pro další řady. Toto je pouze studie.

FOTO: Peugeot

Pod kapotou pak bohužel objevíme jednotnou podvozkovou skupinu EMP2. Tu už používají modely 3008 a 5008. Ono postesknutí nesměřuje k jejím kvalitám, ale spíš k unifikaci všeho – od jízdních vlastností až po motorizaci, která bohužel zatím není tak pestrá, jak by si zákazníci představovali.

Z motorů, které se možná pod kapotou objeví, jsou šestnáctistovky v benzínové i naftové verzi (81 až 121 kW) či tříválec 1,2 spalující benzín (96 kW). Ovšem v plánu je hybridizace, která se zcela jednoznačně dotkne jako první právě EMP2, takže se blýská na lepší časy.

Po převzetí Opelu koncernem PSA je tu také možnost naroubování nějakého motoru německého výrobce (například 2,0 Bi-CDTi se 154 kW).

Ještě jednu otázku zbývá zodpovědět. My to však zatím nedokážeme. Jaké bude mít nové auto druhy karoserie? S největší pravděpodobností se představí jako kombi. Pak je ovšem otázka, zda druhý typ bude sedan, nebo liftback.