Hlavní obsah

GM má prý autonomní vůz bez volantu, připravený do prodeje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po bezpilotním autu Googlu se slehla zem, na scénu přichází General Motors a jeho Cruise AV. Tento vůz nemá řidiče, vlevo vpředu sedí pasažér. GM podalo žádost k americkému ministerstvu dopravy, aby mohlo vůz začít testovat v reálném provozu.

Foto: GM

V Cruise AV nesedí žádný řidič, jen pasažéři.

Článek

Před pár lety s něčím takovým přišel internetový gigant Google, ovšem v posledních letech je z jeho strany ticho po pěšině. Řeč je o autonomní voze, který nemá volant ani pedály - a ani žádné jiné ovládací prvky, kterými by člověk na palubě mohl zasáhnout do řízení.

Americký koncern General Motors nyní zveřejnil zprávu o tom, že jeho dceřiná společnost takové Cruise AV auto vyvinula. Dokonce se pochlubil i obrázkem interiéru, ve kterém opravdu chybí volant i pedály.

Z řidiče se tedy stává pasažér; nemá žádnou možnost zasáhnout do jízdy vozu, když bude hrozit nebezpečí. Nemůže se ani vyhnout výmolu v silnici. Jediné, co ovládat může, je klimatizace a infotainment.

Foto: GM

GM Cruise AV

Koncern GM zatím nezveřejnil mnoho informací. Uvedl jen, že vůz je „připraven do výroby”. Jenže také říká, že podal žádost k americkému ministerstvu dopravy, aby mohl toto auto bez volantu a pedálů začít testovat ve skutečném silničním provozu - v roce 2019.

Kromě požehnání ministerstva pak bude GM potřebovat ještě povolení od jednotlivých států, kde bude jezdit. Proto možná podal koncern žádost na ministerstvo už nyní, aby stihl vyřídit i všechno ostatní. Anebo, ale to spekulujeme, to s připraveností do výroby možná nebude tak horké.

Cruise AV je vybaveno softwarem a hardwarem, který GM označuje za čtvrtou generaci. Po voze je umístěno 21 radarů, 16 kamer a 5 lidarů - laserových radarů. Přesto bude vůz schopný jezdit jen po městech, která byla předem detailně zmapována.

Reklama

Výběr článků

Načítám