Hyundai i30 v karosářském provedení fastback se bude vyrábět ve dvou variantách, a to výhradně s benzínovým agregátem. Buď s motorem 1.0 T-GDI (88 kW), nebo 1.4 T-GDI (103 kW). Proti pětidveřovému hatchbacku má nový model tužší odpružení, samotná automobilka udává, že o 15 procent.

Auto bylo sníženo o 30 milimetrů oproti hatchbacku, takže vypadá mnohem sportovněji. Stejně tak se snížila světlost podvozku o 5 milimetrů. Jestli se změnila nějak i šířka vozu, zatím výrobce neuvedl. Zato víme, že karoserie oproti hatchbacku narostla o nemalých 115 milimetrů, takže celkem má 4340 mm. Pro srovnání – Škoda Octavia má na délku 4670 mm.

Do konce letošního roku se v nošovické továrně Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vyrobí 3500 kusů, největší zájem o nový model je v České republice.

Hyundai i30 fastback

Hyundai i30 fastback

FOTO: Hyundai

Hyundai i30 fastback

Hyundai i30 fastback

FOTO: Hyundai

„Kromě České republiky je o fastback zájem především na západních trzích: 550 vozů poputuje do Velké Británie, jen o něco méně vozů bude směřovat do Německa (506), Španělska (455), Belgie (424), Itálie a Irska,“ uvedl Petr Vaněk, tiskový mluvčí HMMC.

Ceník dosud nebyl zveřejněn, stane se tak až ve středu 22. listopadu. Základní pětidveřový hatchback stojí 370 tisíc korun.

Škoda Octavia facelift 2017

Škoda Octavia – facelift 2017

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Jaký je rozdíl mezi liftbackem a fastbackem
Obě karosářské verze jsou si velmi podobné. Největší změnou u obou proti sedanu je to, že víko kufru se vyklápí kompletně, tedy včetně prosklení. Typickým příkladem liftbacku je Škoda Octavia, a to od první novodobé generace z poloviny devadesátých let. Obecně je fastback brán coby designově dynamičtější – chybí mu zakončení zádě, na první pohled vypadající jako sedan, místo toho je zde malý spoiler. Obě kategorie jsou ale zaměnitelné a i30 by se klidně mohla jmenovat liftback. Pouze marketingově to zní lépe a popravdě – ono „křidélko” na karoserii opravdu je.