Dacia vlastněná francouzským Renaultem se očividně nechtěla pouštět do velkých designových změn. Na první pohled působí obdobně jako první provedení a Dacia zatím nezveřejnila přesné rozměry, což zavdává spekulace, že nové provedení bude obdobně dlouhé (4,3 metru).

Bližší pohled ale ukazuje jiné přední světlomety, které dostaly diodovou linku pro denní svícení, vzadu je pak ve svítilnách stylizovaný kříž podobný jako v Jeepu Renegade. Jiný je i přední nárazník a nová bude nabídka kol, až sedmnáctipalcových. Změny působí jako u faceliftu, je jich ale více, takže s přimhouřením obou očí se právě představený duster dá pokládat za druhou generaci.

Dacia Duster (2017)

Dacia Duster (2017)

FOTO: Dacia

Dacia Duster (facelift, 2013)

Dacia Duster (facelift, 2013)

FOTO: Dacia

Motory jsou zcela stejné

Duster dostal překvapivě bohaté prvky příplatkové výbavy: automatickou klimatizaci, odemykání a startování pomocí karty, sledování mrtvých úhlů nebo samočinné zapínání/vypínání dálkových světel.

Úplně nejluxusnějším prvkem je ovšem systém čtyř kamer (dvě jsou skryty pod vnějšími zrcátky), které umožňují sledovat okolí vozu z ptačí perspektivy nebo v samostatných detailech, kupříkladu z boku.

Dacia Duster (2017)

Dacia Duster (2017)

FOTO: Dacia

V nabídce motorizací se nezměnilo naprosto nic: stále tak máte na výběr z atmosférický motor 1.6 SCe o výkonu 84 kW (115 k) nebo přeplňovaný 1.2 TCe (92 kW/125 k). Kdo by chtěl spalovat naftu, dostane 1.5 dCi ve verzích 66 nebo 81 kW (90, respektive 110 k). V nabídce bude i LPG varianta, pro většinu motorizací lze navíc zvolit pohon 4x4.

Cena zatím nebyla oznámena, tipujeme ale, že se bude pohybovat kolem ceny současné generace. Tedy základ od 260 tisíc, což je pro mnoho obyvatel Česka, kteří touží po novém autě typu SUV za co nejméně peněz, skvělá zpráva.

Od nejsttarší po nejnovější Dacii Duster (zleva)

Od nejstarší po nejnovější Dacii Duster (zleva)

FOTO: Dacia