BMW svůj revoluční pohon pro M5 nazývá M xDrive. Standardně půjde o „čtyřkolku”, po stisknutí tlačítka ovšem elektronicky řízená mezinápravová spojka pošle na dobu, kterou si řidič sám určí, 100 procent točivého momentu pouze na zadní kola.

Zakoupením jednoho auta tak vlastně získáte dvě - pro sportovní jízdu „zadokolku” a pro dny, kdy prší nebo padá sníh, praktickou „čtyřkolku”. M5 nabídne tři režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD, tedy ryzí „zadokolku”.

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

FOTO: BMW

BMW dále prozradilo, že nová M5 dostane osmistupňovou převodovku M Steptronic, výkon osmiválce vyskočil z 560 na rovných 600 koní, respektive 441 kW. Točivý moment má hodnotu 700 Nm. (Výkon 600 k měla i dosluhující generace, ovšem výhradně s paketem Competition.)

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

FOTO: BMW

V případě nové generace jde opět o 4,4litrový V8 s technologií M TwinPower Turbo, avšak s několika úpravami - vyšší vstřikovací tlak, nová turbodmychadla, výkonnější mazací a chladicí systémy a také lehčí výfukový systém.

BMW zatím neoznámilo místo světové výstavní premiéry, očekáváme zářijový frankfurtský autosalon, přičemž prodej bude patrně zahájen hned poté.

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

BMW M5 (2017, kamuflovaná verze)

FOTO: BMW