Ačkoli vypadá tohle trochu jako žert nebo jen nějaké plácnutí do vody designérem, který se ničeho neodhodlá, opak je pravdou. David Obendorfer se totiž spojil s italskou firmou FC Automobili a společně vytvoří (pokud bude zájem) sedmdesát přestaveb. A jaké přestavby to budou? Co si kdo řekne. Takže třeba bude mít z nového jumperu krásné stylové historické bistro na kolech, ale s technikou, která splní normy Euro.

Citroën Type H 70th Anniversary

Citroën Type H 70th Anniversary a jeho legendární předchůdce

FOTO: David Obendorfer

Citroën Type H 70th Anniversary

FOTO: David Obendorfer

Citroën Type H 70th Anniversary

FOTO: David Obendorfer

Type H: pracant legendární

I když se auto objevilo poprvé v roce 1947, pracovalo v některých francouzských firmách až do devadesátých let minulého století. Jeho typické tvary (velký nos mu leckdy dal přezdívku Cyrano) a boky z vlnitého plechu učinily GH originálem, který si nikdo nespletl. Výroba byla ukončena až v roce 1981 poté, co bylo vyrobeno přes 473 tisíc vozidel.

Citroën Type H 70th Anniversary

Citroën Type H 70th Anniversary

FOTO: David Obendorfer

Citroën Type H 70th Anniversary

Citroën Type H 70th Anniversary

FOTO: David Obendorfer

První auta vynikala bohužel hlavně slaboučkým motorem, který měl sice objem 1,91 l, ale výkon jen 26 kW. Postupně se výkon zvyšoval a nasadily se také další agregáty, ale nikdy nešlo o žádného dravce silnic. Ale to nebyl účel. Vůz sloužil hlavně pro rozvážkovou službu a vlastně je zakladatelem klasické dodávky. Vyráběl se ale v nespočtu variací, a dokonce se i podíval do vojenské služby.