Začneme u toho, že základem je Jaguar XKR. Pod kapotou pracuje jeho osmiválec o objemu pět litrů s výkonem 380 kW (510 koní) a točivým momentem 625 Nm. Ale karoserie byla nahrazena něčím jiným. Něčím, co bychom klidně mohli zařadit po bok Aston Martinu DB5 a ani bychom se nezarděli.

Je to karoserie klasického retrostylu. Karoserie, která nezamrzá v historii, ale klidně může neslyšně klouzat ulicemi Monaka. Je složená ze 142 hliníkových panelů, ručně složených, svařených, slepených… Na autě se podepsalo 8000 hodin práce. Jen proces lakování zabere osm týdnů!

Na stovku za 4,6 sekundy

A tohle auto, které se už pár let vyrábí, dostane pro rok 2017 pár novinek. Tedy pár. Těch změn je 237. Třeba víko od kufru už nebude klasicky malé, ale bude se otevírat společně se zadním oknem. To si vyžádalo úpravy na střeše, nárazníku, blatnících… Ale novinkou je třeba pěkné skládací sedátko, které využije majitel třeba při odpočinku při lovu.

Nádherný vůz má dost síly na to, aby zrychlil na stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Většina věcí na autě je ručně vyrobená. Tohle auto je i mezi sběrateli a mezi milionáři hodně ceněné, protože jde o takový poslední kousek malosériové výroby luxusních aut, kterých kdysi bylo na ostrovech jako máku.

Cenovka tomu ovšem odpovídá. Jedno auto stojí 577 140 euro, což je v přepočtu 15,6 miliónu korun. A to je jen základ. Malá firma samozřejmě poslouchá přání zákazníka, takže tohle je jen odrazový můstek k tomu, co si může zákazník navymýšlet a následně zaplatit.