V letech 1962 až 1978 kraloval Lotus v motoristických závodech. Dny slávy sedmi titulů poháru konstruktérů F1 a šest titulů vítězů, to znamenalo opravdu velkou slávu.

Colin Chapman, majitel stáje a automobilky Lotus, si mohl mnout ruce. Tohle byla propagace, jako žádná jiná. A ten, kdo se o ní nejvíc zasloužil, byl závodní jezdec dodnes nezapomenutelného jména – Graham Hill. A tak Colin Chapman svému jezdci dělal vše, co mu na očích viděl. Například mu věnoval Lotus Elan Plus 2, který byl registrovaný 18. června 1968.

Ovšem to byl ještě stříbrný. Kdy se dostal ke žlutému laku, není úplně jisté. Majitel, který ho vlastní dosud, jej koupil v srpnu roku 1976 a to už byl žlutý. Dnes se barva notně zašlého a zrezivělého vozu už notně loupe a je pod ní vidět ještě stále původní stříbrný lak.

Lotus Elan Plus 2

Lotus Elan Plus 2

FOTO: Historics

Lotus Elan Plus 2

Lotus Elan Plus 2

FOTO: Historics

Automobil má na tachometru najeto 141 001 km, ale ve skutečnosti to není přesná cifra. Majitel totiž přiznává, že tachometr je rozbitý a teď by měl mít Lotus najeto asi 193 000 km. Ale není to také až tak úplně pravda. Je v něm totiž nový motor. První jednotka přestala fungovat a majitel si řekl, že než se rozčilovat s opravou, raději si tam dá nový.

Auto je v současné době zapsané na seznam aukce Historics ve Velké Británii. O tom, jaká bude cena, může napovědět jiná aukce z počátku tohoto roku. Prodával se Lotus Elan Plus2S, také s vizitkou prvního vlastníka Grahama Hilla. Očekávaná cena 35 000 liber (1 000 000 Kč) byla překonána více než dvojnásobně.

Lotus Elan Plus 2

Lotus Elan Plus 2

FOTO: Historics

Lotus Elan Plus 2

Lotus Elan Plus 2

FOTO: Historics