Hlavní obsah

Už i Range Rover nasadí čtyřválce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Až do tohoto roku odolával Range Rover tlakům downsizingu. Ale nakonec jako mnoho jiných automobilek podlehl. Od roku 2017 se tak stane základní motorovou jednotkou pro verzi Sport vznětový čtyřválec o objemu dva litry.

Foto: Range Rover

Range Rover Sport (2017)

Článek

Půjde o motor s názvem Ingenium, který známe z dalších modelů koncernu Jaguár Land Rover, ovšem jde jen o nejhrubší základ. Agregát totiž nově bude pracovat hned s dvojicí turbodmychadel, která vyženou výkon na 177 kW a točivý moment na 500 Nm. Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat na úrovni 6,3 litru a emise CO2 na 164 g/km. Samozřejmě, že jde jen o tabulkové hodnoty.

Motor bude nahrazovat třílitrový šestiválec s výkonem 190 KW (600 Nm).

Foto: Range Rover

Range Rover Sport (2017)

Zvenčí auto poznáte podle jednoduché koncovky výfuku. Uvnitř pak bude auto výhradně pětimístné a dostane nový desetipalcový displej systému InControl Touch Pro. Se čtyřválcem však bude spojen vzduchový podvozek a nově i asistent pro jízdu s přívěsem, kde kamera na přívěsu bude přenášet obraz do auta. Řidič si tak jen navolí, kam s přívěsem chce zajet. O zbytek se postará elektronika, která vypočítá nejvhodnější stopu, bude točit volantem a řidič jen bude ovládat brzdu a plyn.

Zajímavé je, že Range Rover Sport pro rok 2017 dostane hned sedmnáct nových barev.

Reklama

Výběr článků

Načítám