„Faktem je, že od roku 1990 k žádnému snížení emisí CO2 vlastně vůbec nedošlo,“ řekl Baake. A jestliže chce Německo splnit své předsevzetí, že v roce 2050 budou emise CO2 o 80 až 95 procent nižší, bude muset pořádně zabrat. Automobily jsou totiž v provozu kolem dvaceti let, což znamená, že v roce 2050 teprve bude končit doba životnosti posledních prodaných aut se spalovacím motorem.

A zatímco v USA a v Japonsku začali s podporou elektromobilů už v roce 2000, v Německu se v té době zdvojnásobil počet vozidel s dieselem. Hybridy mají nyní marginální procento v prodejích a čisté elektromobily ještě menší. V roce 2016 by měly elektromobily ukrojit 0,6 procent z celkového počtu prodaných automobilů.

V Německu, kde se doprava podílí na produkci CO2 z dvaceti procent, se předpokládá, že v roce 2025 by se měl podíl elektromobilů na tamních silnicích zvýšit na osm procent, především díky speciálním pobídkám a sníženým daním vůči těmto autům. Například nedávno byl schválen příspěvek pro nákup elektromobilu v Německu ve výši 4000 euro (108 000 Kč). [celá zpráva]