Hlavní obsah

Jak se dělá z amerického veterána parádní auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro tuningovou výstavu SEMA v USA postavil Chevrolet jeden speciál, který stojí na základu modelu Nova z roku 1967. Na časosběrném videu pak můžete vidět celý postup.

BEZ KOMENTÁŘE: Jak se dělal Chevrolet Nova na výstavu SEMAVideo: Chevrolet

 
Článek

Chevrolet vzal starý model Nova z roku 1967 a kompletně ho přestavěl. Tedy přestavěli ho lidé z divize Performance, tedy odborníci na speciality, jako jsou závodní auta, malosériové unikáty a originální díly na cokoli, co kdy na sobě neslo znak Chevrolet.

Auto v černém laku se stříbrnou maskou vypadá opravdu ohromně. Skrývá v sobě třeba vzduchový podvozek či čtyři kotoučové brzdy. Ty jsou za efektními sedmnáctipalcovými koly s bronzovou patinou.

Foto: Chevrolet

1967 Chevrolet Nova 2.0

Foto: Chevrolet

1967 Chevrolet Nova 2.0

To hlavní je ovšem pod kapotou. Je to řadový dvoulitrový čtyřválec Ecotec. Ten díky přeplňování má výkon 202 kW. Zdá se vám to málo. Ale jistě, mohl by tu být nějaký pořádný osmiválec HEMI, ale proč? Původně v nejsilnějším vozu Nova SS byl V8 5,3 l s výkonem 205 kW. Takže technici chtěli novým agregátem ukázat, odkud dnes vítr vane a jak se posunula technika.

Samozřejmě že s novým motorem byly změněny i další díly. Za oběť padla například automatická čtyřstupňová převodovka a nahradila ji šestistupňová manuální. Auto tak zrychlí na stovku za 6,2 sekundy.

Anketa

Ohodnoťte tuto konverzi Chevroletu Nova
1
85,2 %
2
4,2 %
3
2,4 %
4
1,5 %
5
6,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 660 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám