Dosavadní Hyundai i30 je nejprodávanější vůz produkce korejské automobilky v Evropě. Jeho první modernější verze začaly z výrobní linky sjíždět ve čtvrtek 15. ledna odpoledne.

„Jedná se o zdokonalené provedení modelu i30 druhé generace, který se v HMMC vyrábí od ledna 2012,“ uvedl mluvčí společnosti Petr Vaněk.

Hyundai i30 (2015)

Hyundai i30 (2015)

FOTO: Hyundai

Dodal, že úpravy zahrnují atraktivní designové změny přední masky chladiče i zadního nárazníku, dvojitý výfuk, změny v interiéru, včetně nových materiálů, nové multifunkční hlavní světlomety a řadu dalších detailů. „Nová jsou i litá kola o průměru 16 a 17 palců. Novinkou je sedmistupňová automatická převodovka a inovované atmosférické benzínové a naftové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru se zvýšenou činností, nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2,“ nastínil.

Nový turbobenzín

Naprostou novinkou výroby nošovického závodu je pak verze Hyundai i30 Turbo, která disponuje přeplňovaným benzínovým motorem T-GDI o objemu 1,6 litru. Ten má výkon 186 koňských sil (139 kW) a umožňuje autu jet rychlostí až 219 kilometrů za hodinu. Z 0 na 100 kilometrů za hodinu pak dokáže tento vůz zrychlit za osm sekund.

„Tato verze má speciální sportovní sedadla, osmnáctipalcová kola a silnější tlumiče. Sportovní charakter ostré verze Hyundai i30 podtrhují i červené ozdobné prvky na sedadlech, volantu, řadící páce a rámečcích obložení v interiéru,“ popsal mluvčí HMMC Vaněk s tím, že inovovaný model i30 byl, stejně jako všechny jeho předchozí verze a generace, vyvinut v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu.

K prvním zákazníkům by se měl dostat v průběhu letošního března.