Pohonný agregát je řadový vodou chlazený dvouválec, který vyvinuli v Jawě. Dosud Jawa čtyřtaktní motory nakupovala od jiných výrobců. Motocykl bude splňovat aktuální emisní normu Euro 3 a je připraven i pro budoucí Euro 4.

Motocykl o objemu 1000 ccm patří do kategorie takzvaných naháčů a jeho design obsahuje řadu retro prvků upozorňujících na slavné historické Jawy, například „Kývačku“. Na ni odkazuje kryt převodovky i umístění dvou přístrojových ukazatelů na horním krytu motoru, kde obvykle bývá nádrž. Ta se ale nachází ve skutečnosti nezvykle pod sedlem. To přináší snížení těžiště, a tedy lepší ovladatelnost. Zatímco litrový stroj je již hotový, enduro se nachází ve stadiu několika vyrobených prototypů, u kterých se ještě může mnoho věcí změnit.

Výjimečný jako Harley

Všechny součástky na nových strojích jsou kovové, což u stávající produkce nebylo zvykem a koresponduje to s budoucí orientací Jawy. „Chceme být výrobcem typu Harley-Davidson, tedy firmou, která neprodukuje motocykly v ohromujících sériích jako například japonské značky,“ řekl šéf společnosti František Hruška s tím, že cílem je vytvoření moderní firmy s roční produkcí kolem 5000 strojů.

Jawa naopak utlumuje produkci nejmenších typů motocyklů v kubaturách 50, 125 a 250 kubických centimetrů, kde není schopná konkurovat asijským výrobcům. S tím souvisí také předpokládaná změna odbytišť. V současnosti představuje 90 procent výroby zastaralá dvoutaktní Jawa 350, která se vyváží na méně vyspělé trhy, zejména na Kubu.