Když se v roce 1993 objevil první monster, byla to motorka s výrazným trubkovým rámem a vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem. Toto pojetí se po dvacet let stalo charakteristické pro celou prodejně úspěšnou modelovou řadu.

Dvouválcovou koncepci výrobce zachoval i u novinky. Motor je ale chlazený kapalinou a trubkový rám je značně redukovaný. Nejvíc v černém provedení, kde černě lakované trubky s motorem téměř splývají.

Srdcem Monstera 821 je motor Testastretta 11° o objemu 821 ccm. Stejný agregát najdete také u modelů Hyperstrada a Hypermotard. Výkon je zvýšený na 112 koní a maximální točivý moment 89,4 Nm. Tak jako ostatní Ducati i malý Monster dostal pokročilé elektronické systémy: kontrola trakce má osm stupňů, ABS tři. Tři jsou i palivové mapy. Jednotlivá nastavení se dají kombinovat a nastavené úrovně si jezdec uloží do různých jízdních režimů.

Ducati Monster 821 (2014)

Ducati Monster 821 (2014)

FOTO: Ducati

Nastavitelné sedadlo, váha příliš nenarostla

Suchou váhu udává výrobce 179,5 kg. To je o pouhé tři kilogramy méně, než váží větší dvanáctistovka. S tou má menší monster společnou nádrž, TFT přístrojovou desku a téměř kompletní podvozek - rám, odpružení i brzdy Brembo. Odlišné je pouze uložení zadního kola. Podobně jako u silniční panigale je tu klasické, namísto letmého uložení. Novinkou monsteru je nastavitelná výška sedadla.

Motorka bude k dispozici od července ve třech barevných provedeních. Ve verzi Dark půjde o černý motocykl s černými koly a černým rámem. V klasické červené barvě bude mít stroj červený rám a černá kola. V bílém provedení bude s červeným rámem a s koly v matně červené barvě. Obě varianty v červené a bílé barvě budou navíc dovybaveny stejně barevnou jednosedadlovou krytkou. Cenu v Česku odhadujeme kolem 300 000 korun.

Ducati Monster 821 (2014)

Ducati Monster 821 (2014)

FOTO: Ducati