Hlavní obsah

Ferrari v pražském Mánesu ukázalo novou Californii s turbem

Novinky, maž
Aktualizováno

V hlavní výstavní místnosti pražské budovy Mánes se v pondělí v české premiéře ukázalo nové Ferrari California T. Nejmenší současné ferrari vychází z původní californie, některé stylistické prvky ale nejnovější vůz maranellské automobilky převzal z modelu F12 Berlinetta.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Článek

Světová premiéra „oturbené” californie už sice proběhla v březnu na ženevském autosalonu, česká premiéra ale dala možnost tento model důkladně prozkoumat a nafotit. Šlo sice jenom o statickou premiéru, nicméně na silnici zatím žádný novinář s nejnovější californií nejel.

Modré californii, která shodí střechu za 14 sekund,  to v hlavní výstavní síni budovy pražského Mánesa slušelo, ale výborný dojem by udělal asi jakýkoliv model se vzpínajícím se koněm ve znaku. Proti předchozí californii je nová přední kapota, světlomety či boky, valná část ale zůstala stejná. Moc pěkně vypadají i dvacetipalcová litá kola.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Interiér krásně voní, je výtečně zpracovaný

První dojem po nasednutí do interiéru? Auto nádherně voní, cítíte vůni kůže a plastů, dojem z drahého auta je okamžitý i z dílenského zpracování. Sedadla lze snížit k podlaze, místa nad hlavou je dostatek. Volant je elektricky seřiditelný ve dvou osách, vhodná poloha se hledá snadno. Zadní sedačky tady sice jsou, ale jsou nepoužitelné.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Jak se na sportovní auto sluší, hlavní „budík”, který řidič vidí, je velký otáčkoměr. Červené pole začíná na 8000 otáčkách, samotný otáčkoměr je „ocejchován” do deseti tisíc. Nechybí ani malý kulatý displej ukazující plnící tlak turbodmychadla.

Rychloměr má nejvyšší číslo 340, reálně se California T rozjede dle údajů výrobce na 316 km/h. Všechny ukazatele jsou výborně čitelné. Středový displej o velikosti 6,5 palce, kterým obsluhujete rádio či navigaci, je částečně dotykový, na některé funkce ale musíte využít klasické otočné tlačítko.

Ferrari California T - první videoVideo: Ferrari

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Osmiválec - 560 koní a 755 Nm 

Přeplňovaný osmiválec (3855 ccm), který částečně vychází z motoru používaného v sesterském Maserati, je uložen velmi nízko vpředu uprostřed, nabízí výkon 560 koňských sil při 7500 otáčkách za minutu. Osmiválec má přímý vstřik, válce jsou rozevřeny v úhlu 90 stupňů. Poháněná je pochopitelně zadní náprava.

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Foto: Ferrari

Ferrari California 2012 - facelift

Stovku tento 4,5 metru dlouhý model zvládne za 3,6 s a rozjede se až na 316 km/h. Výrobce udává spotřebu u nejmenšího současného Ferrari 10,6 litru, do nádrže se tankuje benzín s oktanovým číslem nejméně 98.

Jiří Rozkošný z českého zastoupení Ferrari na dotaz Novinek uvedl, že letos by se v Česku mělo prodat 10 - 15 californií. Prodejní cena začíná na částce 151 400 eur, tj. zhruba 4,2 miliónu korun.

Foto: Ferrari

Ferrari California T (2014)

Foto: Milan Malíček, Právo

Ferrari California T

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám