V dnešní době si málokterý majitel auta myslí, že by mu jeho dopravní prostředek vydržel celý život. Z automobilů se staly spotřební věci, které slouží pět, deset, v lepším případě patnáct let a pak se vymění. O to více překvapí, kolik některé automobily zvládnou najet kilometrů. Vloni jsme informovali o Mitsubishi Carisma, se kterým jeho polský majitel najel rovný milión kilometrů a stejnou porci si dopřál za třináct let i řidič Fabie 1.9 TDI. [celá zpráva]

Maybach 62 lichtenštejnského podnikatele zvládnul ujet milión kilometrů za pouhých pět let. Pod kapotou 2,8 tunového, více než šest metrů dlouhého, luxusního auta pracuje 5,5litrový benzínový dvanáctiválec o výkonu 550 koňských sil.

Na benzínu přes 5 miliónů korun

Je tedy zřejmé, že spotřeba nebude z nejnižších - majitel uvádí, že během miliónového náběhu jeho auto spálilo 167 tisíc litrů benzínu. Prostým vydělením dojdeme k průměrné spotřebě 16,7 litrů na 100 ujetých kilometrů. Při ceně 32 korun za litr majitel projel na pohonných hmotách závratných 5,3 miliónu korun.

Autu se nevyhnuly výraznější závady, na 600 000 kilometrech se kompletně měnil motor, záhy odešla převodovka. Není bez zajímavosti, že „miliónový” maybach po prodeji novému majiteli stále jezdí, třebaže tachometr větší číslice než 999 999 neukáže. Původní majitel Josef Weikinger nově přesedlal na BMW 760Li, protože Maybach už auta nevyrábí.