Článek
Koncept představilo BMW v italském Cernobbiu při tradičním veteránském festivalu „Concorso d’Eleganza Villa d’Este“, jehož je partnerem desátým rokem. Plně funkční koncept pochopitelně vychází z tvarů ikonické R90S.
Přední kapota je s ohledem na historické souvislosti samozřejmostí. Model R90S byl totiž v roce 1973 prvním modelem značky, kde se konstruktéři rozhodli pomoci aerodynamice právě přední kapotou. I díky tomu patřila R90S k nejrychlejším na trhu. S výkonem necelých 70 koní dosahovala maximálky 200 km/h.
K ikonickému historickému stroji se koncept Ninty nehlásí jen kapotou. Do sedmdesátých let se vrací i s tvarem nádrže, sedlem nebo zpracováním zadních partií. Kalifornský stavitel a úpravce motorek použil i legendární barvu „Daytona Orange“, která je mezi milovníky historických strojů ceněná nejvíce. Světlomet sice vychází z původních tvarů, ovšem pro svícení používá nejmodernější světelnou technologii LED.
Podle šéfa designového oddělení BMW Motorrad Edgarda Heinricha se značka tímto konceptem vrací k původní motorkářské divokosti. „Model BMW R90S vznikal v době, kdy veřejnost viděla v motorkářích něco jako rebely – byli rychlí, hluční, divocí, plní emocí. A tuto fascinaci bychom rádi připomenuli i v současnosti,“ řekl při odhalení stroje na břehu italského jezera Como.
Oficiální materiály se o technických záležitostech příliš nevyjadřují. Zmiňují jen to, že k výrobě stroje byl použitý hliník a že motorem je dvouválec chlazený vzduchem. Naše zdroje říkají, že jde o dvanáctistovku o výkonu 115 koní. Hmotnost motorky je prý 190 kg. Připomeňme, že slavná R90S měla objem motoru 900ccm a výkon 67 koní. Vážila 215 kg. Mezi lety 1973 a 1976 vznikla ve zhruba 17 500 exemplářích. Koncept Ninty téměř jistě zůstane v exempláři jediném…