Hlavní obsah

Nejostřejší fiesta zná českou cenu, je levnější než Fabia RS

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tuzemský importér Fordu zveřejnil prodejní cenu nejsportovnějšího provedení aktuální fiesty - zaváděcí cena činí 459 150 korun. Konkurenční Škoda Fabia RS s podobným výkonem, ovšem pouze s automatickou převodovkou, přijde na 504 900 korun, tj. o bezmála 46 tisíc korun více.

Foto: Ford

Ford Fiesta ST (2012)

Článek

Fiestu ST žene vpřed přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 182 koní (134 kW). Točivý moment má hodnotu 240 Nm, při jakých otáčkách ale výrobce zatím neuvádí. Nejmenší ST od Fordu dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a rozjet se na 220 km/h. Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba má hodnotu 5,9 l/100 km.

Konkurenční Fabia RS nabídne výkon 180 koní, 0-100 km/h zvládne za 7,3 s a jede nepatrně rychleji - 224 km/h. Má však vyšší normovanou spotřebu paliva - 6,2 l/100 km v kombinovaném režimu.

Jiné řízení, tlumiče i pružiny

Oproti klasické fiestě má verze ST nové tlumiče i pružiny, jinak naladěné je i řízení, nechybí ani systém pro přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC). Podvozek je ve srovnání s běžnou fiestou snížen o 15 mm. Fiesta ST má jinou mřížku chladiče, sportovněji tvarovaný zadní nárazník a difuzor.

Foto: Ford

Ford Fiesta ST (2012)

Standardem jsou sedadla Recaro, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, pneumatiky mají rozměr 205/40. Základní výbava obsahuje vše důležité, metalický lak přijde na 10 500 korun.

Nová Fiesta ST není nejlevnějším sportovním malým autem na českém trhu (levnější je třeba VW Polo GTI nebo méně výkonné Suzuki Swift Sport), takový výkon motoru s kombinací manuální převodovky ale v Česku za tuto cenu kromě Fordu nenabídne nikdo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám