Nová studie luxusního auta s pohonem zadních kol je zajímavá hned v několika ohledech. Tak například zadní dveře jsou zavěšeny vzadu na jediném závěsu z kartáčovaného hliníku. Přístrojovou desku uvnitř vozu spojuje se zadními sedadly středová konzola, svým tvarem připomínající vlnu.

Patrně nejzajímavější je vybírání funkcí pomocí oční gestikulace. Nejprve pohledem očí zvolíte určitou funkci (například zapnutí navigace, klimatizace, přepnutí rádia apod.) a pak buď stisknutím tlačítka, nebo gestikulací systém příslušnou funkci aktivuje. Více k tomu Hyundai neuvedl.

Otázkou samozřejmě je, zda to bude fungovat i v praxi. Například hlasové ovládání, nyní již běžně dostupné i v nižší střední třídě, ne vždy funguje rychleji než stisknutí příslušného tlačítka. Marketingově je ale oční ovládání bezpochyby zajímavé.

Hyundai HCD-14 Genesis (koncept, 2013)

Hyundai HCD-14 Genesis (koncept, 2013)

FOTO: Hyundai

Koncept HCD-14 Genesis je poháněn osmiválcovým motorem přímo z koncernu Hyundai. Jde o pětilitrový motor, který je vybaven přímým vstřikováním a plynule proměnným časováním sacích a výfukových ventilů D-CVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Výkon, spotřebu ani dynamiku však korejská automobilka neuvedla.

Zatím není jisté, zda se tento koncept promění v realitu v podobě sériové výroby. Vzhledem k velkému stádiu rozpracovanosti projektu se zdá, že luxusní „čtyřdveřové kupé“ s logem Hyundai dostane zelenou.

Hyundai HCD-14 Genesis (koncept, 2013)

Hyundai HCD-14 Genesis (koncept, 2013)

FOTO: Hyundai