Článek
Nový auris kromě pozměněného, ostřeji „řezaného“ designu nabídne o 30 mm delší karoserii. Rozvor náprav i šířka jsou stejné (2600 a 1760 mm), podstatně se ovšem snížila výška – o 50 mm. To přináší lepší aerodynamiku, otázkou je, jak velký nabídne nový auris prostor pro hlavy vyšších cestujících. Zavazadlový prostor poskytne v základním uspořádání 360 litrů.
Toyota se chlubí, že díky většímu nasazení vysokopevnostní oceli se o deset procent zvýšila tuhost karoserie. Pozitivní je i fakt, že u nové generace došlo ke snížení hmotnosti až o 40 kg.
V nabídce budou dva benzínové (1,33 a 1,6), dva naftové (1,4 a 2,0) a jeden hybridní pohon. Japonská automobilka zatím přesná čísla výkonů, spotřeb a dalších základních technických údajů neuvedla. Japonci očekávají, že hybridní jednotky budou mít třetinový podíl na počtu prodaných kusů.
Auris se pro evropský trh bude vyrábět ve Velké Británii. Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím Toyota neoznámila.