Změny na vnějším designu jsou decentní - přesně v duchu marketingově důležitého omlazení, které většina současných automobilů absolvuje každé tři roky. Nově je řešená přední část s většími plochami lakovanými v barvě karoserie. Dále jsou nové xenonové světlomety s LED světelnými kroužky pro denní svícení, změny najdeme rovněž na tvaru mlhových světel. Boční blikače jsou integrované do vnějších zpětných zrcátek. Změnou prošel i design litých kol a v nabídce jsou i nové barvy karoserie.

Uvnitř se změnil prakticky pouze středový panel, který je posunut, aby byl otočený více k řidiči (tradiční prvek většiny BMW), nové jsou některé ovládací prvky. Volant může být čalouněný kůží (příplatková výbava). V nabídce příplatkové výbavy se objevuje několik novinek: asistent dálkových světel, adaptivní světlomety, parkovací kamera, adaptivní tempomat, přístup k internetu a  rozšířená integrace chytrých telefonů a hudebních přehrávačů.

BMW X1 (facelift, 2012)

BMW X1 (facelift, 2012)

FOTO: BMW

V nabídce se objevuje sedm motorů, benzínový šestiválec s 306 koňmi se na evropském trhu nabízet nebude (lze jej koupit v USA). Všechny motory jsou standardně spojené s novými šestistupňovými manuálními převodovkami, pro silnější varianty se nabízí i osmistupňový automat. Poháněná jsou buď výhradně zadní kola, nebo všechna čtyři (systém xDrive).

BMW X1 (facelift, 2012)

BMW X1 (facelift, 2012)

FOTO: BMW

Výkonové rozpětí nabízených motorizací začíná na 85 kW/116 koní (sDrive16d) a vrcholí na 180 kW/245 (xDrive28i). Mezi naftovými motory se nově objevuje xDrive25d s výkonem 160 kW/218 k. Jde o dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který stovku zvládne za 6,8 s, jede až 230 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Dvoulitrový turbodiesel se nabízí s výkonem 163 nebo 184 koní; u omlazené verze klesla jeho průměrná spotřeba na 4,5, respektive 5,5 litrů.

Ceny ani datum zahájení prodeje v České republice zatím nebyly zveřejněny.

BMW X1 (facelift, 2012)

BMW X1 (facelift, 2012)

FOTO: BMW