Extrémní Octavia, která vychází z modelu RS, je mimo jiné vybavena brzdícím padákem. Motor je původem z Octavie RS (2,0TFSI), má ale jiné turbodmychadlo Garett, mezichladič a další díly. Výsledkem je výkon 550 až 600 koní a 450 Nm, jako palivo se používá 120oktanový benzín.

Cílem bylo zdolat nejvyšší rychlost 200 mil v hodině, tj. 322 km/h. Nakonec se ale podařilo rozjet Octavii na ještě vyšší rychlost - na solné pláni Bonneville v Utahu se rychloměr zastavil na 202 mph, tj. 325 km/h. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia RS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph). Impozantních 325
km/h (201 mph) pokořil vůz při svém šestém pokusu [celá zpráva].

Rekord překonaný ještě o 40 km/h

Ani to však britskému týmu nestačilo: při dalším pokusu se jim podařilo Octavii na vyschlém jezeře rozjet na 365 km/h. Jde tak o nejrychlejší produkční auto na světě, poháněné dvoulitrovým přeplňovaným motorem a samozřejmě také nejrychlejší model mladoboleslavské automobilky. Za volantem při obou jízdách seděl Brit Richard Meaden z magazínu Evo.

Nejrychlejším sériovým automobilem s logem Škoda je zatím Superb 3,6 FSI 4x4, který jede až 250 km/h. Sériová Octavia RS 2.0 TSI jede nejvýše 242 km/h.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Škoda najdete na Sauto.cz.