Takzvaný losí test je prudký vyhýbací manévr v relativně vysoké rychlosti (80 – 100 km), který o testovaném automobilu hodně napoví. Především to, jak se chová v extrémních situacích. ADACu se v roce 2005 podařilo převrátit na střechu Dacii Logan, tehdy ale nedodržel metodiku testování a použil opotřebované pneumatiky.

Takřka exemplárním případem bylo převrácení prvního Mercedesu-Benz třídy A v roce 1997, na který německá automobilka reagovala zavedením ESP (elektronický stabilizační systém) pro tento model.

Nyní ADAC testoval trojici malých MPV, které mají společný technický základ. Šlo o Fiat Qubo, Citroën Nemo a Peugeot Bipper. Citroën nebyl vybaven ESP (nelze jej zatím ani dokoupit) a při vyhýbacím manévru (nájezdová rychlost 80 km/h) se převrátil na střechu. Kvůli bezpečnosti testy skončily a na losí test Peugeotu se již nedostalo. ESP měl z testovaných vozidel pouze Fiat, ovšem nabízí se u něj pouze pro vznětové motory.

Celý text najdete na stránkách ADACu (německy).