Těhotným ženám údajně jedna káva denně neškodí
Budoucím maminkám, které si před otěhotněním s chutí dopřávaly šálek či dva denně a s bříškem si musejí nechat zajít chuť, svitla naděje. Porodníci a gynekologové zjistili, že jedna káva denně miminku neuškodí.
Šálek kávy denně údajně nezvyšuje riziko samovolného potratu či předčasného porodu.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 26. července 2010, 8:00
Odborníci dále trvají na faktu, že kofein může být pro těhotnou maminku, potažmo její plod, škodlivý. Ovšem ne tak, aby došlo ke spontánnímu potratu.
Výzkumy ukazují, že kofein je schopný proniknout placentou, což vedlo k obavám, že by to mohlo způsobit předčasný porod.
Ve Spojených státech gynekologové a porodníci potvrdili, že umírněná spotřeba kávy pravděpodobně nezvyšuje riziko předčasného porodu.
200 mg kofeinu denně údajně neškodí
Podle studie dvě stě miligramů kofeinu denně, což představuje asi třídecilitrový šálek kávy, nijak výrazně nepřispívá k potratu nebo předčasnému porodu. Nejsou zatím důkazy, zda spotřeba více než dvě stě miligramů kofeinu denně může ohrozit těhotenství.
Studie bere v úvahu i dva předchozí výzkumy, v nichž se sledovalo vždy více než tisíc těhotných žen. Americká porodnická a gynekologická společnost poukazuje i na dvě další studie, v nichž se uvádí, že mírná dávka kofeinu nezvyšuje pravděpodobnost předčasného porodu.
Žena
Pozvi svého bližního na čaj
Situace lidí bez domova je v současné době skutečně svízelná. Přestože je mnozí za jejich život odsuzují, měli by si uvědomit, že...
Svatební veletrh představí nejnovější trendy - bílá už nefrčí
S blížícím se svátkem zamilovaných se již po dvanácté otevřou dveře svatebního veletrhu v hotelu Diplomat. Od pátku si tak mohou návštěvníci...
Modelka Karolina Kurková: Ve 24 letech jsem si prošla předčasnou menopauzou
Jedna z nejkrásnějších žen světa - Karolina Kurková - učinila nedávno velmi závažné přiznání. Ve svých 24 letech u ní proběhla předčasná...



