Výběr partnera je u žen ovlivněn prostředím, v němž vyrůstaly
Stále více vědců zajímá, co přesně ovlivňuje ženy i muže při výběru partnerů. Stejný záměr měli odborníci z prestižní skotské univerzity St. Andres, které zajímalo, zda na muže i ženy má vliv prostředí, ve kterém vyrůstají. Z jejich závěrů vyplynulo, že absolventky čistě dívčích škol zajímají především zženštilí muži.
Absolventky čistě dívčích škol zajímají především zženštilí muži.
FOTO: fotobanka Profimedia
středa 2. září 2009, 10:20 - St. Andres
Výsledky studie vědců ze St. Andres University potvrzují, že školy - a zvláště ty dívčí - mohou mít "značný vliv" na to, kdo se absolventkám bude v budoucnu líbit.
Tento efekt je méně výrazný u chlapců, kteří chodí do čistě chlapeckých škol. Vliv školního prostředí je slabší, pokud má daná školačka či školák sourozence opačného pohlaví.
Vědci nechali 240 dětí ve věku 11 až 15 let, a to jak ze smíšených, tak z výlučně dívčích či chlapeckých škol, aby hodnotily tváře co do přitažlivosti.
Zásadní roli hraje ženskost
Ukázalo se, že školačky z dívčích škol jasně upřednostňují femininní tváře, a to jak u žen, tak u mužů. Vkus chlapců ohledně žen výchova zřejmě neovlivňuje.
Dr. Tamsin Saxton, který studii vedl, řekl reportérům BBC: "Je zajímavé, že nejmenší vliv prostředí nacházíme v tom, jak atraktivní připadají různé dívky chlapcům. Možná je to proto, že ženskost je při hodnocení ženské tváře prostě velmi zásadní. Zřejmě za to může ale i fakt, že chlapci i v chlapeckých školách vidí poměrně dost ženských tváří, třeba v učitelském sboru."
Již dřívější studie ukázaly, že ženy dávají pro dlouhodobé vztahy přednost mužům s poněkud "ženskými tvářemi", jako jsou Leonardo DiCaprio či Jude Law.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



