Hlavní obsah

Slota v kampani opět využívá protiromské billboardy

Právo, Ivan Vilček (Bratislava)
Bratislava

Slovenská národní strana (SNS) Jána Sloty, která se podle průzkumů pohybuje na hranici volitelnosti, ve své kampani přitvrdila a použila protiromské billboardy. „Dokdy budeme doplácet na cikány? Změníme to!“ hlásá jeden z billboardů této strany.

Foto: SNS

Předvolební plakát Sloty a jeho strany

Článek

Další svérázným způsobem upozorňuje na to, že hnutí Obyčejní lidé nezávislé osobnosti Igora Matoviče má na kandidátce Roma. „Matovič chce dostat cikány do parlamentu! Jen, abyste to věděli,“ hlásá SNS.

Slota odmítá rasový podtext kampaně. „Klidně ať je v parlamentu 150 cikánů, mně to nevadí,“ reagoval na kritiku.

Podle politologa Jána Baránka jsou billboardy SNS primitivismem nejhrubšího zrna. „Útočí na nejnižší pudy,“ uvedl Baránek. Irena Bihariová z občanského hnutí Lidé proti rasismu upozorňuje, že SNS se už jednou pohybovala na hraně rasistické kampaně a nyní ji překročila. Před dvěma lety totiž SNS použila v kampani billboard s mužem tmavší pleti a textem: „Abychom nekrmili ty, co nechtějí pracovat“.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám