Zatím je hotová trojice grafických destiček, z nichž tvůrkyně vytiskla několik variant. Nejprve vznikl lept, který ručně prořezala skalpelem tak, aby vznikly dvě průhledné roviny. Ty jsou zavěšeny na rámu, proniká do nich světlo a vzniká plastický dojem.

Nápad krystalizoval v hlavě výtvarnice od doby, kdy porodila první dítě v roce 2012. Práce na designu bookletu alba Ghost Stories skupiny Coldplay projekt odsunula.

Fürstová ho pak znovu oživila po narození druhého dítěte v roce 2014 a práce na něm začala o rok později. Zatím existují jen úvodní díla, ovšem cyklus se postupně rozšíří.

Výtvarnice Míla Fȕrstová vytvořila design obalu alba skupiny Coldplay.

Výtvarnice Míla Fȕrstová vytvořila design obalu alba skupiny Coldplay.

FOTO: Jan Šída, Právo

„Mateřství je něco, co se často ženám umělkyním vymlouvá, protože výrazně ovlivní jejich kariéru. Můj postoj k mateřství a jeho kombinování s kariérou je opačný. Všechna úskalí totiž ze ženy i muže vychovají lepšího člověka,“ uvedla malířka.

Z celého cyklu jsou hotová zatím tři díla.

Z celého cyklu jsou hotová zatím tři díla.

FOTO: archiv umělkyně

V současnosti jsou díla k vidění v londýnské galerii Eames Fine Art. Cyklus bude vystaven i v České republice v pražské Galerii Miro u příležitosti premiéry filmu Křídla pro Coldplay.

Celovečerní dokument vznikl díky českému režisérovi slovenského původu Peterovi Hirjakovi a do kin by měl přijít v květnu. Hlavním tématem díla je zamyšlení nad lidským příběhem plným vzletů, pádů, lásky i umění.

Po úspěchu s obalem Coldplay získala Fürstová několik nabídek od různých hudebníků. Nakonec si vybrala spolupráci na mini albu Burning Bird britsko-norské zpěvačky Sashi Siemové.