Hlavní obsah

Festival Pražské jaro představil hudební jistoty i překvapení

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dvě očekávané jistoty programu Pražského jara a jedno překvapení v dalším průběhu festivalu jsou spojeny se jmény Zdeňka Mácala, Martiny Jankové a Sergeje Babajana.

Článek

Zdeněk Mácal dirigoval středeční koncert České filharmonie ve Smetanově síni a první vystoupení filharmoniků na letošním festivalu se stalo triumfem dirigentovy detailní práce s orchestrem. Pomohla i výborná dramaturgie večera, kdy vyprodaný sál vyslechl známý Dvojkoncert pro dva smyčcové orchestry a klavír Bohuslava Martinů, Beethovenovu Symfonii č. 7 A dur a Fantasiu Johna Corigliana. Ve varovném Martinů díle z roku 1938 se sólisticky sympaticky představil Jaroslav Šaroun, v tištěném programu však neuvedený.

Mezi dílem současného amerického skladatele Corigliana a Beethovenovou symfonií je úzký vztah, Corigliano zpracoval motiv z jedné věty symfonie velice soudobým, takřka filmovým jazykem á la Hollywood. Rozdíl mezi oběma „verzemi“ je veliký, ale úspěch u publika měly obě – větší samozřejmě vzorově a v tempu podaná „taneční“ Beethovenova symfonie.

Z předcházejícího programu Pražského jara 2009 byl další potvrzenou jistotou pěvecký recitál naší sopranistky Martiny Jankové v Rudolfinu, kde přednesla písně Josepha Haydna vycházející právě i na CD Supraphonu. Výrazová všestrannost nepřekvapila, oceňme ale i komediální talent pěvkyně.

Na pondělním koncertě Janáčkova komorního orchestru Ostrava jsme zažili i jedno radostné překvapení – výkon arménského klavíristy Sergeje Babajana v Klavírním koncertu Alfreda Šnitkeho byl senzací večera a byl náležitě publikem oceněn.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám