Hlavní obsah

Praha má zase ostudu. Vyděrači ukradnou zahraniční SPZ a chtějí výkupné

Praha

Česká policie vyšetřuje několik případů krádeží registračních značek z aut zahraničních návštěvníků Prahy. Za jejich vrácení podle německého serveru Südwest Presse žádají zloději výkupné v řádech stovek eur.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Jak celý problém probíhá, líčí server na základě zkušenosti jednoho německého turisty z Drážďan. Svůj vůz nechal na placeném parkovišti, a když se k němu vrátil, poznávací značky byly pryč. Místo nich měl za stěračem lístek s telefonním číslem. Zavolal na ně a muž na druhé straně mu anglicky řekl, že značky může dostat zpátky, když zaplatí 500 eur (13 500 korun).

Turista se obrátil na policii, která mu však nebyla s to pomoci. Protože bez poznávacích značek vozidlo nesmí v České republice, stejně jako v Německu nebo Rakousku, jezdit, musel zavolat odtahovou službu, aby auto přepravila do Drážďan. Štěstí měl v tom, že jako člen německého automotoklubu nemusel za tuto službu zaplatit.

Počet poškozených neznámý

Podle Südwest Presse česká policie uvádí, že během jednoho dne je takovýchto případů nahlášeno i 30. To ale odmítl mluvčí pražské policie Tomáš Hulan.

„Máme zatím nahlášeno několik takových případů, rozhodně bych nemluvil o nějakém čísle. Jednotlivé případy se totiž centralizují na jedno pražské oddělení, které je bude vyšetřovat společně, proto celkový počet neznáme," řekl Novinkám Hulan.

Prozatím nemá ani informace o konkrétních částkách, které měli pachatelé chtít. Celkový počet případů zřejmě bude znám až příští týden.

„Co dělat?” táže se v závěru svého materiálu Südwest Presse. „Platí stará rada: do Prahy nejezdit autem. Ani podzemní garáže hotelů nejsou bezpečné. Mohlo by se cynicky dodat, že město je stejně stále ucpané, a navíc řidiči si kvůli nulové hladině alkoholu v krvi nemohou dát ani české pivo, protože kontroly jsou přísné. Vytvoření zvláštní komise alespoň ukazuje, že se příslušné pražské úřady tímto problémem přece jen zabývají,” dodává Südwest Presse.

Reklama

Výběr článků

Načítám