Hlavní obsah

Pracovníci ochranek v obchodech často překračují své pravomoci

Novinky, Petra Konečná

V poslední době přibývá případů, v nichž si pracovníci agentur přivlastňují práva, která nemají. Chování ochranky je často neadekvátní a násilné. Přitom je člen ostrahy jen obyčejnou fyzickou osobou bez zvláštních pravomocí.

Článek

Jeho základní náplní práce je dohlížet, zda v objektu nedochází ke krádežím a jiným výtržnostem. Může podezřelou osobu vyzvat, aby mu ukázala obsah tašky. Donucovací prostředky však na rozdíl od státní policie použít nesmí. 

Zločin? Dva zapomenuté rohlíky

Přímým aktérem situace, v níž se pracovník agentury choval nad rámec svých pravomocí, byla i dcera paní Vrábalové. S její dcerou zacházel pracovník ochranky jako se zlodějkou jen kvůli dvěma rohlíkům, které během nákupu dala svým dětem a při markování je zapomněla nahlásit. Za své opomenutí se pracovníkovi omluvila a rohlíky chtěla ihned zaplatit.

Člen ochranky si však situaci nenechal vysvětlit. Ženu odtáhl stranou, vyžádal si od ní občanský průkaz a jednal s ní jako se zlodějkou. "Žijeme v malém městě, kde se všichni mezi sebou znají. Byla to ostuda," uvedla Vrábalová, jejíž dcera o incidentu kvůli svému strachu odmítá mluvit. 

Zmlacení za vstup bez košíku

V některých případech pracovníci často bezdůvodně neváhají použít násilí. Minulý rok člen ostrahy surově zbil teprve 16letého mladíka, který si nevzal nákupní košík. 

Pokud s chováním ochranky nejste spokojeni, máte hned několik možností. Můžete si na příslušných místech, nejlépe v samotném obchodě, stěžovat nebo se i soudit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám