Hlavní obsah

Češi poslali na Vánoce méně textových zpráv, ale více MMS

Novinky, Jiří Mach
Aktualizováno

Češi letos na Štědrý den poslali méně krátkých textových zpráv než v předešlých letech. Nejzatíženější ze všech operátorů v zemi byly opět telefonické sítě Telefóniky O2. Informoval o tom mluvčí společnosti Martin Žabka. Podle něj Telefónica O2 překonala již tradičně rekord v počtu odeslaných SMS zpráv. Zatížení sítě údajně nezpůsobilo žádné technické problémy. Hitem letošních Vánoc se staly MMS zprávy, na čemž má největší podíl Vodafone.

Článek

"Zákazníci O2 i letos překonali rekord. Během Štědrého dne odeslali 27,7 miliónu SMS zpráv, čímž překročili loňský rekord o šest set tisíc zpráv,“ informoval Žabka.

Nejsilnější provoz zaznamenala společnost podle jeho informací v době mezi 12. a 13. hodinou, kdy bylo odbaveno přes 2,6 miliónu textových zpráv. Největší nápor pocítila síť ve 24. minutě po poledni, během níž O2 SMS centra odeslala 46 923 zpráv.

Mnohem výrazněji se ale zvýšil o Štědrém dnu počet odeslaných MMS zpráv. Oproti loňsku se počet odeslaných obrázků navýšil o 45 procent na téměř 170 tisíc zpráv na den. Nejzatíženější přitom byla 55 minuta po desáté ranní hodině, operátoři zpracovali 372 MMS zpráv. 

Mírně se ve srovnání s loňskými vánočními statistikami zvýšil počet hovorů, čísla ale nikterak závratně nepřekračují údaje o počtech hovorů v pracovních dnech. "Celkem bylo zaznamenáno přes 15 miliónů hovorů. Špička byla zaznamenána mezi 10. a 11. hodinou, kdy proběhlo přibližně 1,5 miliónu hovorů,“ dodal Žabka.

Celkově se počet odeslaných SMS snížil

Celkově ovšem Češi a zahraniční turisté odeslali letos na Štědrý den z mobilních telefonů do tuzemských sítí o 800 tisíc SMS méně než loni, tedy 71,4 miliónu. Zákazníci T-Mobilu odeslali shodně s Telefónikou 27,7 miliónu textových zpráv, což ale pro T-Mobile znamená meziroční mírný pokles, stejně jako pro třetího operátora Vodafone, na který připadá zhruba 16 miliónů SMS, jak uvedla ČTK.

Vodafone naproti tomu zřejmě stojí za boomem obrázkových MMS, kterých si zákazníci operátorů vyměnili celkem 864 tisíc. Loni na Štědrý den to bylo 381 tisíc. U Vodafonu se počet MMS zvýšil osmkrát na 450 tisíc. Firma totiž přišla s předvánoční nabídkou 77 MMS měsíčně zdarma, přičemž tuto službu si objednalo přes 200 tisíc klientů.  

U T-Mobilu činil nárůst MMS pouze pětinu. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám