Obrátil se na úřad Finančního arbitra s míněním, že za ztrátu odpovídá banka. Případ se uzavřel až letos. Od banky dostal v podstatě jen bolestné.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

„Banka mu vyplatila dvacet procent částky, tedy šedesát tisíc. Může být rád, že to tak dopadlo. Ve skutečnosti byl totiž hrubě nedbalý. Vir si do mobilu zavlekl jednou v deset hodin večer, když bez rozmyslu surfoval a klikal na esemesky, a to i včetně té, v níž byl vir. Jedinou chybou banky bylo, že mu o transakci, která vedla k odčerpání peněz, neposlala upozorňující e-mail,“ shrnula pro Právo finanční arbitryně Monika Nedelková. Podle ní v posledních měsících přibývá obdobných případů, kdy lidem z účtů pomocí internetových fíglů zmizí peníze.

Ze 115 miliónů se našlo 41 tisíc

„Jedná se často o zneužití platební karty. Bohužel většinou k němu dojde s aktivním přispěním uživatele samotného, že nedodrží základní bezpečnostní pravidla,“ dodala Nedelková. Podle policejních zpráv si například někteří lidé dokonce píší PIN na samotnou kartu nebo do mobilu tak, že je pro pachatele snadno k nalezení.

To byl i případ jedné z žen, která žádala, aby jí banka proplatila deset tisíc, jež si z bankomatu na její ukradenou kartu vybral na první pokus neznámý pachatel.

Tvrdila, že PIN nikde v peněžence uvedený neměla. „Z kamerového záznamu a následných svědeckých výpovědí ale bylo prokázáno, že pachatel při výběru bankomatu zadal PIN, který byl poznamenaný na lístečku uschovaném v peněžence spolu s platební kartou,“ uvedl úřad Finančního arbitra. Žena od banky nedostala ani korunu.

A že by se našly někde u pachatelů? Téměř žádná šance. Jen za minulý rok policie řešila bezmála 7500 případů kvalifikovaných jako neoprávněné držení platební karty, přičemž eviduje, že z nich zmizelo přes 115 miliónů korun. Zpět se z toho podařilo zajistit 41 tisíc korun.